HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYPREKLADYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÉ
KALENDÁR
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KÚP SI HRU
UŽÍVATEĽ
Prihlásiť
Registrácia


Užívatelia
Hry v obchode
Zlacnené hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráca
ŠTATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Preklady:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
21116
5455
5063
1438
1600
7336
6015
12859
1687

Online 936 užívateľov

Návody > Ankh: Reverse the Curse!


Zobrazení:23851
Autor návodu:Andrej Eperješi, ABCgames.sk

Kapitola 1: How to Annoy a Pharaoh

Váš dom
Assil sa s priateľmi vkradol do hrobky za zábavou, vyrušili múmiu a skončil s kliatbou smrti. Taktiež získal Ankh, ktorý však považuje za otvárač na fľaše. Po desivom zážitku sa vracia domov, kde ho otec vyhreší za túlanie sa a Assil dostane domáce väzenie. Teraz sa musí dostať z domu. Z postele si vezmite špinavú košeľu (Dirty Shirt) a získate do inventára nie len košeľu, ale aj striebornú mincu. Pri skrini pod vázou si všimnite štetec bez štetín (brush without bristles). Vezmite si ho. To posunie vázu, ktorá otvorí dovtedy zamknutú skriňu. Otvorte skriňu a vezmite si otcovu róbu (Father´s robe) spolu s vešiakom. Vyjdite hore schodmi na poschodie. Skombinujte otcovu róbu so špinavou košeľou a získate provizórne lano. To použite na črepník s kvetom visiaci so stropu (extravagant hanging basket) a prehupnete sa oknom von na ulicu.

Za domom
Vonku stretnete dvoch tupých žoldnierov, ktorí vás chcú zabiť, no nechajú vás žiť, ak im zaplatíte a keďže viac nemáte, uspokoja sa aj s vašou jedinou striebornou mincou. Po rozhovore sa však rozhodnete, že mincu potrebujete naspäť, tak si s nimi opäť pohovorte a sľúbia, že vám ju dajú, ak im prinesiete niečo na jedenie.

Horná časť trhu
Potom prejdite ulicou na trh. Na začiatku trhu je Fatima, ktorá bola s vami v noci v hrobke, no je to pekne sebecká mrcha a zatiaľ s ňou nepotrebujete hovoriť. Cestou ďalej uvidíte prechádzať sa babku. Všimnite si jej kabelku a skúste jej ju zobrať. Babka si to všimne, no povedzte jej, že porušuje práva zvierat (Assil, Environmental Agency. You´re violating animal protection laws!) a to tým, že nosí mŕtve zvieratá, keďže má kabelku z krokodílej kože a tak vám svoju kabelku odovzdá (Crocodile Bag).
Vyjdite vyššie a narazíte na krajčíra. Pohovorte si s ním a keď sa vám posťažuje, že má tupé nožnice, tak mu povedzte, že to je presne vaša práca a dá vám svoje nožnice, aby ste ich naostrili (Scissors).

Nádvoria
Prejdite vyššie z trhu a ste pri nádvorí paláca. Napravo pokračujte k spodnej časti trhu a naľavo k palácu. Choďte najprv naľavo. V uličke pred nádvorím paláca visí rybia sieť (fish-net stocking), ktorú si vezmite. Prejdite až k bráne do paláca a oslovte stráže. Strážci sú nadutí, tak sa spýtajte, či sa neboja ničoho. Tvrdia, že ničoho, tak sa spýtajte štyrikrát na či sa neboja (čohokoľvek čo máte v možnostiach) a napokon máte možnosť sa spýtať, či sa teda neboja ani krokodílov. Zistíte, že z tých majú celkom paniku. Vráťte sa do predošlej časti a prejdite do spodnej časti trhu.

Spodná časť trhu
Na začiatku vás osloví Dinar, obchodník cennosťami, no zatiaľ s ním nepotrebujete hovoriť. Prejdite ďalej k stánku, kde ženská predáva jedlo. Na ľavej časti stánku má dvere zapreté kovovou tyčou. Tú si vezmite (Metal bar) a potom otvorte dvere na jej stánku. Mačky, ktoré sedia hneď pri stánku doň vbehnú a žena ich pôjde vyhnať. Vy si za ten čas vezmite z pultu žemľu (bun). Potom znova otvorte dvere, aby ju mačky opäť vyrušili a vezmite si z pultu ešte šalát (salad). Prejdite do vedľajšej časti a pri rázcestí je kanál, v ktorom pláva smradľavá ryba. Použite na ňu rybársku sieť a chytíte ju. Spojte rybu so žemľou a šalátom a získate rybací burger.

Opustenie mesta
Keď ste tu na križovatke, tak zbehnite dole cestou k Nílu. Pri rieke je kameň (moist stone), o ktorý použite krajčírove nožnice, aby ste ich naostrili. Vráťte sa za krajčírom, povedzte mu, že nožnice sú ostré ako britva a dajte mu ich. Za odmenu vám dá prekliatu ručičku z kompasu (possibly cursed nedele). Potom sa vráťte za žoldniermi v uličke za vašim domom a Tarokovi dajte rybací burger a získate naspäť striebornú mincu. Napokon zájdite opäť k Nílu a pohovorte si s prievozníkom v loďke. Dajte mu vašu striebornú mincu a povedzte mu, aby vás zaviezol niekam, kde sú krokodíly.

Pod vodou
Cestou ste skončili na dne rieky so sklenenou guľou na hlave. Ste práve na mieste, kde stroskotala pirátska loď a nájde sa tu aj krokodíl. Všimnite si pred vami mŕtveho pokladníka. Pohnite jeho rukou (treasurer´s hand) a keď odpadne, tak si ju vezmite. V inventári ju otvorte a získate kľúč. Pár krokov na juh je truhla. Použite na ňu kľúč a otvoríte ju. Vezmite si obsah truhly a získate pirátsku vlajku (pirate flag), kompas bez ručičky (compass without nedele) špinavú sochu (dirty statue) a kapitánovu hawaiskú košeľu (captain´s hawaiian shirt). Naľavo, pri hlavnej časti vraku je kamenná socha a pod ňou doska (Plank). Použite na dosku železnú tyč, čo ste vzali na trhu a odsuniete ju. Z pod dosky si vezmite kamennú ruku sochy. Skombinujte kamennú ruku s kapitánskou hawaiskou košeľou a získate zamaskovanú ruku. Tú použite na krokodíla. Ten sa do nej zahryzne, príde o zuby a utečie. Vezmite si jeho zuby a odídete na breh cestou, ktorú blokoval svojim telom.

Púšť
Na brehu čaká so svojou loďkou prievozník. Nestrácajte čas hádkou a dajte mu pirátsku vlajku, čo ste našli v truhlici s pokladom. Je nadšený, že s ňou bude frajerský a tak vám sľúbi pár ciest zadarmo. Tým je vyriešený odvoz. No ešte sa do mesta nevracajte. Vydajte sa preskúmať púšť. Prejdite do prvej časti púšte a Assil vám povie, že sa nikam nevydá bez niečoho, čo by mu pomohlo sa orientovať. Spojte v inventári kompas z pirátskej truhlice spolu s ručičkou kompasu, ktorú vám dal krajčír v meste za naostrenie jeho nožníc. Tým získate funkčný kompas a môžete preskúmavať púšť. Prejdite do ďalšej časti púšte. Hneď na začiatku ste na rázcestí. Jedna cesta vedie do Gizy a druhá k sfinge. Naľavo je vyschnutý strom, z ktorého si odtrhnite vetvu (strange looking branch). Napravo je zas kostra, z ktorej si vezmite lebku. Potom vstúpte do Gizy.
Tu máte umyváreň tiav. Oslovte mužov stojacich pri ťavách a budú si myslieť, že ste obsluha, tak vám dajú žrádlo pre ťavy, aby ste sa o ich ťavu postarali. Položte žrádlo pre ťavy na misku pred umyvárňou a ťava sa k nej sama postaví. Na pravej strane umyvárne je mechanizmus, no chýba mu kľuka. Použite naň vetvu, čo ste odtrhli zo suchého stromu a potom použite už funkčný mechanizmus. Očistíte ťavu a muži vám za odmenu darujú fľašu vína.
Z umyvárne si vezmite ťavie chlpy a v inventári ich použite na štetec bez štetín, čo ste vzali ešte vo svojom dome. Tým získate funkčný štetec. Ten použite na špinavú sochu z pirátskej truhlice a keď ju očistíte získate tak žiariacu sošku. Teraz sa vráťte k rieke a loďkou napäť do mesta.

Mesto
V meste zájdite na horný trh a na jeho začiatku oslovte Fatimu. Pohovorte si s ňou a zistíte, že má na predaj mapu k pokladu. No chce za ňu nehorázne peniaze. Teraz však máte niečo cenné. Dajte jej žiariacu sošku z pirátskeho pokladu a ona vám za ňu daruje mapu. Môžete si ju pozrieť v inventári, no ani to nepotrebujete. Vráťte sa k rieke a loďkou naspäť do púšte.

Púšť a vstup k faraónovi
V púšti, v prvej časti nechoďte ďalej do púšte na rázcestie, ale choďte nahor, na sever k skale. Pri veľkej skale choďte pod ňu doľava, kde stretnete sami seba. Potom pokračujte ďalej naľavo. Tu by Assil odmietol pokračovať, keby nemal mapu, no tú máte, tak sa vydajte ďalej. Pokračujte dole až k jazierku, pri ktorom nájdete troch mužov. Pohovorte si s nimi a sú ochotní vám urobiť kostým krokodíla, no potrebujú na to nejaké suroviny. Dajte im krokodílie zuby, čo ste vylomili krokodílov, kabelku z krokodílej kože, čo ste ukradli babke na trhu a lebku, čo ste vzali v púšti. Dostanete kostým krokodíla.
Vráťte sa do mesta a choďte k palácu. Nechoďte rovno k bráne, ale ešte v uličke pri paláci si nasaďte masku a potom vstúpte k bráne. Stráže v panike utečú a vy môžete vstúpiť do paláca.



Kapitola 2: An Indecent Proposal

Väzenie
Konečne ste sa dostali k faraónovi, len aby ste hneď skočili v base. Všimnite si dieru v stene a oslovte ju, za ňou je v susednej cele ďalší väzeň. Dajte mu fľašu vína, ktorú ste získali v púšti za umytie ťavy a potom dajte väzňovi cez dieru vešiak z otcovej skrine. Prerobí ho na univerzálny kľúč, ktorý vám podá a tiež vám vráti prázdnu fľašu. Kľúč použite na dvere a otvoríte ich. Než odídete, ešte si pozrite myšaciu dieru a vezmite si z nej pilník. Ten použite na zhrdzavené reťaze medzi dierou v stene a myšacou dierou. Prepílite ich a spustí to k vám mŕtvolu. Vezmite si z mŕtvoly jej stvrdnutú nohu a taktiež aj flautu. Potom vyjdite dverami na chodbu. V chodbe na vás čaká krokodíl. Použite na neho stvrdnutú nohu z mŕtvoly a tak sa ho zbavíte. Potom len prejdite chodbou ďalej a na konci vylezte hore na ulicu.

Mesto
Od spoluväzňa viete, že musíte nájsť zadný vchod do paláca, o ktorom vedia najmä obchodníci. Zájdite za obchodníkom Dinarom a spýtajte sa ho na to. Vie o vchode, no ukáže vám ho, len ak pre neho niečo spravíte. Súhlaste. Chce, aby ste z arabského veľvyslanectva pre neho niečo získali. Je to budova pri vstupe k prednej bráne paláca. Teraz pri nej stojí strážca. Ukážte mu preukaz (badge), ktorý pre vás pripravil Dinar a stráž vás vpustí dnu ako likvidátora hadov (SWAT – Snake Warning and Taming).
Vnútri si naľavo zo stola vezmite hrkálku. Použite ju na sultánov grál a objaví sa had. Ešte kým je von, použite hrkálku na okno, čím ju vyhodíte von a had skočí za ňou. Vezmite si potom grál a zaneste ho Dinarovi. Keď mu ho odovzdáte, automaticky sa presuniete nižšie, kde vám ukáže uličku k zadnému vchodu paláca. Proste ju zakryl plachtou. Vstúpte tam.

Zadný vchod do paláca
V zadnej uličke si všimnite naľavo, v rohu sochu, ktorá drží červené súkno s vyhlásením faraóna (proclamation). Vezmite si ho a choďte napravo k stánku. Z okna za stánkom na vás bude niekto volať. Ak chcete, môžete sa pozhovárať s Tharou, dcérou arabského veľvyslanca. Inak si z poličky pri stánku vezmite pohár s termitmi (Hurricane termites). Prejdite za roh, kde je aj strážca. Tesne za rohom, medzi vázou a nádobami je vchod do pivnice pod Tharinou celou. Vstúpte tam a na zhnitý stĺp pri schodoch použite termity. Prehryzú drevo a Thara vám padne do náručia. Je síce zachránená, no ešte nemôže ísť von, pretože má na sebe väzenské šaty (väzenská uniforma, cela s výhľadom do ulice, s vami sa tak nehrajkali, keď vás zavreli). Podajte jej látku s faraónovým vyhlásením, ktorú ste na ulici strhli zo sochy a povedzte jej, nech to použije ako šaty. Trochu sa zdráha, no nakoniec sa do nej zabalí a vyjde von. Vonku choďte za strážcom pri vchode do paláca a pohovorte si s ním, no nevpustí vás tam. Choďte k Thare, ktorá je už pri vás na ulici a dajte jej flautu, ktorú ste vzali mŕtvole vo väzení. Thara na nej zahrá a tak sa zbavíte strážcu. Vstúpte do paláca.



Kapitola 3: Calling Osiris

Cesta z pekárne
Ste v záhrade paláca, respektíve v pekárskej časti. Vylezte hore rebríkom a na poschodí si môžete prečítať manuál pečenia, ktorý je rovno pred vami. Kúsok za ním si vezmite z vreca trochu zrna (grain). Vráťte sa dole a použite zrno na mlynský kameň napravo pri dverách, čím získate múku. Vezmite si za hrsť múky a položte ju na kamennú dosku (Grill-o-matic 3000 bc). Potom použite veľký modrý džbán, z ktorého prilejete do múky trocha vody. Tak a bageta je hotová, akurát počkajte, kým sa upečie. Mení niekoľko farieb a tiež sa mení aj jej názov, podľa toho, ako je spečená. Vezmite si ju, keď bude spečená (charcoal). Vráťte sa rebríkom naspäť hore a prejdite roh steny napravo. Pred vami je medzera (gap) medzi týmto balkónom a susedným. Použite na medzeru spečenú bagetu a vytvoríte ňou most, po ktorom prejdite na druhú stranu. Tam stretnete opäť Tharu a môžete hrať aj za ňu.

Zo záhrady do chrámu
Prejdite prostrednými dverami a dostanete sa dole k bazénu. Naľavo je páka, ktorú použite a znížite tak hladinu vody. Tým sa vám sprístupní mostík, po ktorom prejdite na druhú stranu. Tam vylezte na ľavú, tenkú palmu a pomocou nej sa dostanete za vodu. Ste v záhrade, kde mal faraón oslavu. Z konca prvého stola si vezmite raka (lobster) a vyjdite hore. Tam si z prvej stoličky vezmite zabodnutú vidličku (fork) a za hrsť spod nej rozsypaného karí korenia (Curry powder). Na pódiu za stolom sú hudobné nástroje a naľavo pri ňom je opreté rajbadlo (washboard). Vezmite si ho. Prejdite ďalej doľava a všimnite si z okna visiacu, červenú zástavu (banner). Použite na ňu raka a odstrihnete tak jej spodné uchytenie.
Prepnite sa na Tharu. Prejdite doprava na koniec terasy a tam vstúpte do veže. Vo veži si z okna vezmite zástavu, ktorú ľahko vytiahnete, keď ju zdola Assil odstrihol. Vráťte sa s ňou na terasu a zbehnite dole k bazénu. Thara je príliš ľahká žena na to, aby preliezla cez palmu, takže musíte zapracovať na inom pláne. Použite zástavu na točiace sa vodné koleso, čím ho zaseknete a zdvihnete hladinu vody. Vráťte sa do veže a prepnite sa zas na Assila.
Assil stojí pri vode a pri ňom pláva na hladine loďka (Captain Pharaoh). Vezmite si ju, vyjdite schodmi hore do galérie a v nej choďte do veže naľavo. Vo veži choďte k oknu do temného rohu (dark corner) a v ňom použite faraónovu loďku (len použiť v inventári). Pôjde k vám strážca a vy vybehnete von na schody. Tam sa nemusíte ani pohnúť, len znova dajte použiť loďku a strážca vybehne do galérie.
Prepnite sa na Tharu, ktorú ste nechali vo veži. Vyjdite s ňou na most a prejdite ním do veže oproti. Tam sa schovajte do temného rohu, kde ste sa pred chvíľou schovávali s Assilom. Strážca sa vráti na most a Thara vybehne dole do galérie k Assilovi. Teraz s oboma prejdite na pravú stranu galérie, kde sú na podlahe dva spínače. Postavte sa na jeden s Assilom a na druhý s Tharou a tým sa vám otvoria dvere. Prejdite nimi a na konci vstúpte dverami do chrámu.

Chrám Osirisa
Po vstupe si môžete prezrieť stenu naľavo od dverí, sú na nej maľby, ktoré vás navedú na správne riešenie hádanky. Ešte kým ste spolu, dajte Thare karí korenie, ktoré ste vzali z pozostatkov oslavy v záhrade paláca. Zbehnite dole schodmi a vstúpte do haly. Po oboch stranách vstupu do haly sú nádrže s vonnými tyčinkami (Joss stick). Použite obe a zo zeme sa vysunú dva panely. Choďte k nim, s Assilom k tomu naľavo a s Tharou k tomu napravo. Cestou si dávajte pozor, aby ste nestupili na dlaždice so symbolom oka, inak sa panely stiahnu a opäť ich budete musieť vysunúť. Pri panely naľavo si vezmite zo zeme s Assilom gong a pri paneli napravo s Tharou zo strednej a ľavej misky žltý a zelený prášok.
S Tharou vhoďte do plameňa žltý prášok a Assil nech udrie paličkou na trojuholníkový gong. Potom Thara nech vhodí do plameňa zelený prášok a Assil nech udrie paličkou do okrúhleho gongu. Napokon nech Thara vhodí do plameňa červené karí korenie a Assil nech udrie paličkou do prostredného, štvorcového gongu. Po každej správnej kombinácii prášok-gong sa objavila časť kamenných konštrukcií.
Všimnite si, že sa objavili tri kamenné pulty. Choďte s Assilom do ľavého (už môžete stúpať na dlaždice so symbolom oka) a tam použite vidličku na rajbadlo (obe ste vzali v záhrade zo zvyškov hostiny). Vydáte zvuk, istú melódiu. Potom choďte s Tharou do pravého kamenného pultu a tam s ňou použite flautu, čím aj ona vydá zvuk. (Videli ste to tiež na maľbách, hudobníci po bokoch a Osiris v strede). Všetky tieto úkony vyvolajú Osirisa.
Zájdite do prostredného kamenného pultu a tam vás čaká rozhovor s Osirisom, no jedine zistíte, že chce váš Ankh. Objaví sa faraón a vy musíte utiecť. Keď vybehnete z chrámu, choďte doľava za dvere a na zemi použite zlomenú dosku (broken plate), čím zablokujete dvere. Potom pokračujte doľava a na konci vstúpte do veže. Vo veži choďte doprava a von oknom. Na lešení len zájdite naľavo a vezmite si lano a potom už automaticky utečiete.



Kapitola 4: The Sun of Cairo

Útek do púšte
Musíte sa niekam schovať pred faraónom a tak to skúsite u chlapíkov v púšti. Vydajte sa k rieke. Keď vstúpite k prístavu, osloví vás Take Tut Cashum, ktorý postáva pri bráne do mesta a povie vám niečo z toho, čo vyveštil. Povypytujte sa ho na to a zistíte, že budete musieť pomôcť faraónovi. No zatiaľ pokračujte v pláne. Choďte na loďku, odvezte sa do púšte, choďte k veľkému kameňu a dole k jazierku, kde sú traja chlapíci, čo vám vyrobili masku krokodíla. Cestou hore na vrchole vodopádu nájdete džina. Oslovte ho, nedajte sa odbiť, zistite, čo sa mu stalo a ponúknite pomoc. Spadla mu do vody lampa a keďže je na dôchodku, nemôže si ju len tak vytiahnuť svojou mocou. Potom zbehnite dole. Tu nájdete aj Tharu. Pohovorte si s tou mrškou a zistíte, že spolu s troma mužmi sú rebeli a práve vás prijmú medzi seba. Potom oslovte troch mužov a povedzte, že keď už patríte k nim, mali by vám zveriť svoje tajomstvo. Miesto odpovede dostanete dosku.
Choďte napravo k drevenému mostíku. Časť z neho chýba, tak tam vložte dosku čo ste dostali a prejdite po nej ďalej. Tu nájdete malú oblasť s terčmi a banánovníkmi, ktoré sú v meste zakázané. Vezmite si banán a spod stromu aj vedro so zvyškami červenej farby. Už ste si zabezpečili pomoc rebelov, teraz treba získať džinovu lampu. Otrok na trhu spomínal, že je dobrý plavec.

Nápoj pre otrokára, lampa pre džina
Zájdite do oblasti medzi oboma časťami trhu a vstupu k hlavnej bráne paláca. Tam je otrokár aj otrok. Dozviete sa od nich, že niekto uniesol faraónovu dcéru, už viete, ako mu bude treba pomôcť. Pohovorte si s otrokárom a zistíte, že má záujem o nápoj „Slnko Káhiry“. Povedzte, že mu ho skúsite zohnať. Potom zbehnite naľavo na trh a na tejto časti je pri prechode predavač vína. Pohovorte si s ním a povie, že na ten nápoj potrebuje banány, ktoré však zháňať nepôjde, lebo sú v meste zakázané. Dajte mu banán, čo ste vzali v púšti a nápoj vám pripraví. Ešte sa vás spýta, či chcete slabší, alebo silnejší, tak povedzte, že riadne silný (Something to totally knock me off my feet!). Potom mu dajte prázdnu fľašu od vína, ktoré vypil váš spoluväzeň. Dostanete za to nápoj. Vráťte sa a dajte ho otrokárovi, no odmietne ho, pretože bez dáždnička to nie je ono. Takže treba zohnať dáždniček.
Zájdite do zadnej uličky pri paláci a vstúpte do paláca. Choďte napravo a dole schodmi do záhrady. Tam použite vedro, ktoré ste vzali od rebelov v púšti a naberte doň vodu. Vodu vylejte na spiaceho chlapíka menom Red-Sea-Aquarium. To ho preberie a on odíde. Je to vodca karavány, ktorej ste umývali ťavu. Keď odíde, odíde aj karavána z Gizy a obchodník so suvenírmi z pred sfingy pôjde do Gizy loviť škorpióny a stánok zostane nechránený. No a v stánku predáva dáždničky. Ale je to jasné. Takže zbehnite k rieke, odvezte sa do púšte, choďte na rázcestie medzi Gizou a Sfingou, zájdite k Sfinge a z košíka pri stánku si vezmite dáždniček. Ten vložte do nápoju. Vráťte sa naspäť do mesta a nápoj dajte otrokárovi. Vypije ho a odpadne.
Vezmite mu kľúče a tie dajte otrokovi, ktorému tým darujete slobodu. Chce sa vám odvďačiť, tak mu povedzte, že ho čaká nejaké to potápanie. Cestu si ušetríte, pretože sa spolu s otrokom presuniete do púšte, kde vám vyloví džinovu lampu. Džin je spokojný a chystá sa na odpočinok, tak ho zastavte a pýtajte si odmenu. Môžete mu dať ľubovoľnú otázku. Spýtajte sa, kto uniesol faraónovu dcéru. Bol to Osiris, ktorý tak chce faraóna donútiť, aby mu priniesol váš Ankh.

Návšteva sfingy
Vráťte sa naspäť do mesta a choďte k bráne do paláca. Povedzte strážam, že viete kde je faraónova dcéra a že je v sfinge a keď vám neveria, tak sa spýtajte, či chcú riskovať jej život len preto, že vás nechcú vpustiť a pustia vás. Prejdite rovnou cestou až do paláca a za faraónom. Pohovorte si s ním a vyšle vás zachrániť svoju dcéru. Dá vám kľúč od sfingy. Vráťte sa teda celou cestou naspäť do mesta, k rieke, loďkou do púšte a k sfinge. Pri jej ľavej nohe, naľavo od stánku so suvenírmi je otvor na ruku. Vložte doň odseknutú ruku (kľúč) a otvorí sa vám prechod. Vstúpte.
V hale choďte popred nohy sochy. Tam je na krabici memo 1, ktoré si vezmite. Ďalej naľavo je pri stene opreté kladivo, vezmite si ho. Potom vybehnite rampou hore k soche a zo štvrtého stĺpu si cestou vezmite memo 2. Hore je jazierko s elektrickými úhormi. Naberte si z neho vodu do vedra. Choďte smerom dole, ale teraz druhou stranou. Rampa na tejto strane je nedokončená, no nevadí. Vy sledujte stenu pod rampou. Na nejakých doskách leží vrecko cementu. Z rampy naň nedočiahnete, tak použite kladivo a tým vrecko zhodíte dole.
Vráťte sa predošlou rampou opäť dole a tam si z krabíc pri vstupe vezmite vrecko cementu. Skombinujte ho s vedrom s vodou a dostanete vedro cementu. Choďte na ľavú stranu a pod rampou sú tam v zemi stopy od vozíka (tracks in the soil). Vlejte do nich cement a získate odliatu formu tých stôp. Tvoria akoby pol rebríka. S touto formou choďte opäť napravo a napravo od vstupu je stĺp so zárezmi (pillar with dents). Použite naň odliatu formu a dostanete tak rebrík. Vylezte po ňom hore a tam po ďalšom, normálnom rebríku ešte vyššie na plošinu, kde si vezmite memo 3. Spolu s ním získate aj kľúč.
Vráťte sa dole na zem a opäť hore na sochu k nádrži s úhormi. Nad nádržou sú dosky, po ktorých sa dá dostať do hlavy sfingy, tak po nich vyjdite. V hlave si z krabice naľavo vezmite konzervované figy a choďte napravo. Tam je stĺp s dierkou na kľúč. Použite na ňu kľúč čo bol pri tretej správe a dostanete sa skratkou von zo sfingy a popri tom odhalíte zradcu.

Do podsvetia
Vráťte sa naspäť do Káhiry a choďte k svojmu domu. Pred ním sa s vašim otcom zhovárajú dvaja žoldnieri, ktorých ste stretli na začiatku. Oslovte ich a spýtajte sa, čo tam chcú. Ponúkajú zájazd do Gizy. Povedzte, že ste v Gize boli a že tam nič nie je a oni odídu. Potom oslovte otca a spýtajte sa, či by vám dal kľúč od vnútornej hrobky sfingy. Nie je proti, no nevie, kde kľúč je. Vstúpte do vášho domu a choďte na poschodie. Tam použite páku na stĺpe napravo a vo vstupnej miestnosti sa vám otvorí tajná schránka. Vráťte sa teda dole a vezmite si z nej oko, čo je kľúč.
Vráťte sa do púšte k sfinge, znovu použite ruku v zámke, aby sa vám otvoril vstup, vojdite do nej a vnútri vybehnite opäť hore k nádrži s úhormi a po doskách hore do hlavy sfingy. Tam použite oko na stĺp s mechanizmom naľavo a objaví sa povraz. Potiahnite ho a vypustíte vodu s nádrže s úhormi. Potom choďte k nosným dierkam, kadiaľ ste minule vypadli. Assil by odmietol ísť dole do hrobky s minimom života, tak si ho musíte doplniť. Hoďte do nosnej dierky konzervu fíg, ktoré ste tu v hlave mohli vziať minule. Potom sami skočte nosnou dierkou sfingy dole. Konzerva sa otvorila a figy sú pri posteli s klincami. Zjedzte ich a vráťte sa opäť do sfingy a hore k nádrži. Tá je teraz prázdna, tak ňou vstúpte do hrobky.
Dole sú po stranách dve zariadenia, na ktoré treba umiestniť závažia, aby sa otvorili dvere. Naľavo závažie už je. Vezmite si z podlahy elektrického úhora a použite ho v inventári na stroj času, ktorý vám dal oslobodený otrok. Presuniete sa v čase a stretnete sami seba, kde po vás Assil v domnení, že ide o fatamorgánu, hodí závažie. Objavíte sa naspäť, tak položte závažie napravo na stĺp a dvere sa otvoria. Vstúpte do hrobky.
V hrobke si napravo vezmite bassebalovú súpravu a objaví sa múmia. Povedzte, že ste si mysleli, že múmie sú úplné mŕtvoly. Začne sa sťažovať na zle spravenú konštrukciu, tak sa spýtajte, že na akú konštrukciu. Po rozhovore ju nasledujte. Bude sa hrať s tlačidlom pre odoslanie do podsvetia, tak vy zatiaľ použite jej zvláštnu konštrukciu a dostanete sa do podsvetia.



Kapitola 5: Into the Dark

Záver
V podsvetí je úplná tma. Nič nevidíte, tak použite smaragdovú tiaru, ktorú ste dostali od Osirisa. Už sa rozsvietilo. Pokračujte doprava na most. Tam vám v ceste bráni pekelný šakal. Použite na neho bassebalovú loptu a zbavíte sa ho. Pokračujte ďalej doprava k bráne. Dorazíte ku kamennej bráne, ktorá vás však nechce pustiť ďalej. Napravo od brány je hromada trosiek. Odstráňte hornú a pod ňou nájdete poistky. Druhá sprava chýba. Vezmite si tretiu sprava a vložte ju do toho prázdneho otvoru (môžete presúvať aj ostatné, no len takto to funguje). Potom choďte za bránou, oslovte ju a povedzte jej, že ak vás pustí, budete priateľmi a že chcete vidieť jej zbierku pántov (My dear door! If you´ll let me through, we could be friends./// Yeah, sure! I always wanted to see a hinge collection!). Potom vás vpustí, tak ňou vstúpte a za ňou už len vyjdite po schodoch hore.
Tu vás čaká už úplný záver pri rozhovore s Osirisom. Ak niečo spravíte zle, tak začínate znovu pod schodmi a celý rozhovor pôjde od začiatku. Najprv sa ho spýtajte, či z vás sníme kliatbu smrti, ak mu dáte Ankh a keď odmietne, tak vy mu odmietnite dať Ankh a povedzte, že ste pripravený na súboj. Potom už len sledujte, kým sa neobjaví Thara. Keď začne prenasledovanie, ovládate ju, tak utekajte doľava, za krajný, poničený stĺp. Keď stĺp spadne, musíte aktivovať Ankh a na to treba správne slová. Zvoľte posledné (Isiss gave the ankh to Ra, Ra gave it to Osiris, Osiris gave it to Seth and Seth gave it to the pharaoh.). Potom čo Thara ponúkne svoju dušu, už len sledujte scénku a napokon, keď opäť preberiete kontrolu, tak len strčte obchodníka so suvenírmi, Bakshisha, aby ste si jeho smrťou zachránili život. Nasleduje záverečná scénka a koniec.

Súvisiace hry Ankh: The Lost Treasures
Ankh 3: Battle of the Gods
Ankh: Heart of the Osiris



Diskusia Príspevkov: 1 Hodnotenie
621 hlasov

100
60
20

80
40
0
49
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.sk 
Facebook
 ABCgames.SK | CZ | E-shop hry |