| HRY | CHEATY | TRAINERY | NÁVODY | PREKLADY | CD OBALY | WALLPAPERY | SCREENSHOTY | DOWNLOAD |

OSTATNÉ
KALENDÁR
BAZÁR
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KÚP SI HRU
UŽÍVATEĽ
Prihlásiť
Registrácia

Užívatelia
Hry v obchode
Zlacnené hry

ABCgames Cheater
knižnice 2011/10

ABCgames Cheater
ABCgames
Spolupráca / RSS

KONTAKT
ŠTATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Preklady:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
16485
5391
5028
1413
1494
6281
4650
8064
1686

Online 2704 užívateľov
PARTNERI
HodnoceniHer.cz

Návody > Far Cry 2


Zobrazení:159747
Autor návodu:Andrej Eperješi, ABCgames.sk

1. časť | 2. časť


Afrika

Far Cry 2 nemá veľa spoločného s prvým dielom, ste iná postava (na začiatku hry si zvolíte jednu z niekoľkých voliteľných postáv), nemáte žiadnych mutantov (čo je len dobre, už sú nimi hry preplnené) a nachádzate sa aj v úplne inom prostredí – v Afrike. Oblasť Afriky, do ktorej prichádzate, je sužovaná neustálymi bojovými konfliktami, ktoré rozpútavajú najmä dve hlavné súperiace frakcie UFLL (United Front from Liberation and Labour – Jednotný front pre oslobodenie a prácu) a APR (Alliance for Popular Resistance – Aliancia ľudového odboja). Príroda je pestrá a narazíte v nej aj na divú zver (byvoly, zebry, gazely, dravce však poslali do Zoo), strieda sa deň s nocou (našťastie pomalšie než v niektorých hrách, keďže tu časový prvok nie je príliš podstatný pre úlohy a za dňa, či noci ste schopní spraviť aj niekoľko úloh za sebou. Denná doba sa posúva sama len keď sa presúvate autobusmi, alebo spíte v domoch. Noci sú dosť jasné a autori hry sa nesnažia vyvolať zbytočný pocit napätia tým, že nič nevidíte, čo v niektorých hrách považovali autori za skvelý prvok, ale pre hráča úplne zbytočný a otravný) a prostredie je naozaj očarujúce. Pohybujete sa v osídlených centrách, ktoré sú v zalesnených oblastiach, ale po okrajoch mapy si užijete aj pravú africkú púšť. No nežije tu nik okrem vojakov, takže v podstate ani nemá zmysel, aby to proti sebe bojovali o prázdne územie.


Mapa

Celú hru tvoria dve veľké oblasti, začínate v jednej a po časti príbehových misií sa vám sprístupní druhá oblasť. Obe oblasti sú podobné, stred tvorí mesto, ktoré okupujú nepriateľské frakcie a dookola je príroda, v ktorej sa nachádzajú opustené domy, strážne stanoviská a konkrétne usadlosti. V jednej, či druhej oblasti máte k dispozícii mapu, ktorá je hlavná a člení sa na deväť častí (severovýchod, sever, severozápad, západ, stred, východ, juhovýchod, juh, juhozápad) a špecifické podčasti.
Mapu si môžete meniť (tlačidlom, ktorým nabíjate zbrane) a zobraziť si tak:
  • Hlavnú mapu celej oblasti - máte prehľad o hlavných oblastiach a cestách medzi nimi, aby ste si mohli naplánovať trasu, vidíte hneď, kde máte úlohu, alebo kde úlohy môžete prijať.
  • Konkrétnu časť mapy - vždy len tú, v ktorej sa momentálne nachádzate, zvyšných osem si nemôžete prepnúť. Detailnejšie vidíte celú časť aj s ďalšími objektmi, ktoré sa na hlavnej mape nezobrazujú. Detailnejšie vidíte prostredie a môžete tak využiť aj skratky medzi kopcami mimo ciest, bočné cesty do komplexov a podobne.
  • Špecifickú mapu oblasti – vždy len tej oblasti, v ktorej sa nachádzate. Táto mapa vám umožní najdetailnejší pohľad na niektoré špecifické oblasti (centrálne mesto, dedina, pevnosť, policajná stanica, oáza, atď.), zväčša tie, v ktorých budete môcť plniť nejakú úlohu. Sú to oblasti s budovami, skalnými prekážkami, jazierkami, tak, aby ste si mohli pri plnení úlohy v tejto oblasti rozvrhnúť svoj postup, využiť prostredie vo svoj prospech a dostať sa k cieľu či už akčnou cestou, alebo tichým prístupom.
Nepriateľov na mape zobrazených nemáte, no môžete získať prehľad o predmetoch (len v tomto móde mapy), keď máte vybratú mapu, stlačíte pravé tlačidlo myši a zobrazí sa vám ďalekohľad (veľmi sa mi nepozdával, taký jednooký kuker, dosť neprehľadný), ktorým môžete samozrejme sledovať oblasť, hľadať vhodné cesty a pozorovať pohyby nepriateľov, no môžete vysledovať aj tri druhy zaujímavostí, zásoby, vozidlá a palebné pozície. Keď zbadáte muníciu, či auto, zamerajte ho ďalekohľadom a označte (ľavé tlačidlo myši) a zobrazí sa vám daná vec na mape – a to nielen tá jedna označená, ale všetky z danej kategórie, ktoré sa na danej mapke nachádzajú. Kategórie sú tri a to vozidlá (lode, autá), zásoby (munícia, výbušniny, lekárničky) a palebné pozície (miesta s namontovanými guľometmi, sniperské pozície).
Okrem vlastnej mapy máte v každom vozidle/ lodi namontované GPS s minimapou (zobrazuje len výsek z hlavnej mapy, v ktorom sa nachádzate), čo vám má uľahčiť cestovanie, ale aj pri riadení vozidla si môžete vybrať vlastnú mapu a prepínať medzi jej verziami.
Mapa (vrátane mini mapy vo vozidlách) má aj funkciu vyhľadávača kufríkov s diamantmi. Vždy, keď je vo vašom blízkom okolí ukrytý kufrík, začne vám blikať svetielko na identifikátor. Samozrejme, čím viac bliká, tým ste bližšie k cieľu a neprerušovaným svietením máte priamy smer. Vo vozidlách vám slúži len na to, aby ste vedeli, že je niečo v okolí a zastavili (ak teda chcete), ďalej už musíte pešo a s mapou v rukách (čo mi prišlo ako jeden z vážnych nedostatkov hry, mapa zakrýva väčšinu viditeľného priestoru a musíte sa s ňou dostať čo najbližšie k najsilnejšiemu signálu). Keď ste v mieste, kde je signál najsilnejší, odložte mapu a začnite hľadať. Niekedy sú kufríky uložené tak, že ich zbadáte už z diaľky, keď sa k nim približujete, no inokedy ich musíte zložito hľadať, lebo sa môžu nachádzať na vyvýšeninách, v jamách, alebo za rozbiteľnými doskami, či na strechách. Naháňanie sa za kufríkmi je však celkovo zbytočné, pretože odmeny za hlavné, príbehové úlohy by vám mali bohato stačiť na nakúpenie výbavy, po akej túžite. Kufríkov je veľa a v každom je len jeden, či dva diamanty, pokiaľ zaznamenáte kufrík vo vašej blízkosti v oblasti, kde po niečom pátrate, tak si poň kľudne zabehnite, ale jazdiť po krajine len s cieľom ich hľadania je podľa mňa dosť zbytočné.


Oblasti

Okrem špecifických oblastí (spomenuté pri popise špecifických máp), ktoré sú len bohatšie o objekty a budovy pre spestrenie plnenia úloh máte ešte pár ďalších:

Mestá: Máte tri mestá, Pala v centre prvej hrateľnej oblasti, Mosate Sealo v centre druhej hrateľnej oblasti a Sefapane severovýchodne od Mosate Sealo. V mestách sídlia znepriatelené frakcie a keďže už z miest vyhnali všetko obyvateľstvo, tak aspoň tam dodržiavajú isté prímerie a v mestách je zákaz používania zbraní. Ak ho porušíte, pôjdu po vás všetci žoldnieri (a keďže vlastnia teleportačné zariadenie, mestá nikdy nevyľudníte), tak v tom prípade radšej utečte z mesta a keď sa situácia ukľudní (zmizne vám nápis o poplachu), tak sa môžete vrátiť a nič sa nedeje, vaši priatelia všetkým vymazali pamäť a môžete sa opäť voľne pohybovať.

Bar: bar je miesto, kde sa schádzajú cudzinci, zväčša vaši známi a zachránení, od ktorých môžete prijať pár vedľajších úloh.

Útočiská: tieto „bezpečné“ domy sú miesta, kde sa môžete ukryť a prespať. Nájdete tu zásobu granátov a molotovov a ak si zakúpite krabice pre každý druh zbraní, tak si v nich môžete uskladniť aj pár zbraní. V domoch sa môžete na posteliach vyspať a nastaviť si čas, kedy sa máte zobudiť. Tým si môžete navodiť vždy presnú dobu dňa, či noci, ktorú potrebujete. Pri niektorých domoch máte k dispozícii aj vozidlo/ loď. Niektoré domy sú voľné a môžete ich použiť, len čo ich nájdete. Niektoré okupuje pár nepriateľov, tak k nim stačí zaskočiť, všetkých pozabíjať a dom je váš. V domoch na vás bude čakať aj váš kamoš pri alternatívnych plneniach hlavných misií.

Kostoly: Kostoly sú centrá podzemného hnutia. Nejedná sa o žiadny militantný odboj, len proste o skupinu ľudí, ktorá sa snaží pomáhať tým, čo to potrebujú. A hoci aj vy potrebujete lieky proti malárii, ste cudzinec, tak to zadarmo nebude a preto môžete prijímať úlohy aj pre túto skupinu, aby ste získali svoje lieky ako odmenu. V súvislosti s týmito úlohami nájdete vo svete aj ďalšie centrá odboja (kde splníte danú úlohu a miesto sa vám zobrazí aj na mape), v ktorých sa môžete ukryť a tiež vyspať.

Strážne stanoviská: Na mnohých cestách a križovatkách sú tieto strážne stanoviská miestnych žoldnierskych skupín. Vždy sú voči vám nepriateľské, takže ak sa dá, tak sa im vyhnite a obíďte si ich mimo cesty, no nie vždy sa im dá vyhnúť. Môžete sa pokúsiť rýchlo prefičať na vozidle pomedzi strážcov, no tí neváhajú a vyrazia vás prenasledovať a keďže majú väčšinou džípy s guľometom, tak sa vám šance na únik znižujú. Na stanoviskách majú vždy nejaký druh výbavy (lekárnička, munícia, výbušnina), ktorú keď nájdete (či už fyzickým kontaktom, alebo ďalekohľadom), tak sa vám zobrazí na mape (na hlavnej mape, len nahradí ikonu stanoviska), aby ste vedeli, kde si môžete cestou doplniť výbavu. No nie je to tak jednoduché, pretože nepriatelia sa časom dopĺňajú na stanoviskách a po istej dobe hrania je to veľmi otravné.

Obchody s výbavou: Obchody máte tiež zobrazené na mape a pozostávajú z dvoch budov. V jednej je predajňa, kde môžete od predavača prijímať vedľajšie úlohy (za ktoré nie je odmena, len sa rozšíri ponuka predávanej výbavy) a v počítači si môžete za diamanty kupovať novú výbavu. V druhej budove máte muníciu, granáty a všetky zbrane, ktoré ste nakúpili. Keď raz kúpite zbraň, máte ju v týchto budovách navždy a vždy si ju môžete vymeniť za novú, alebo za inú zbraň, ktorú ste kúpili.

Antény: Antény sú len proste vysielače, ktoré máte zobrazené aj na mape a môžete pri nich získavať vedľajšie misie. Tieto misie sú všetky o zabití konkrétneho cieľa pre neznámeho klienta. Boli by osviežením, keby hráč aspoň vedel, o čo ide, ale bez pozadia sú len krátkym spestrením.

Autobusové zastávky: toto sú len prázdne miesta, ktoré neobsahujú nič zaujímavé, až na to podstatné – autobusy. Autobusy vám uľahčia prepravu a môžete sa nimi odviezť do piatich oblastí (centrum v meste a severovýchod, severozápad, juhovýchod a juhozápad). Je to žiaľ veľmi málo, pretože terén oblastí neumožňuje extra rýchly prístup a medzi zadaním úlohy a jej cieľom, či medzicieľom musíte neraz veľa cestovať.


Cestovanie

Zo začiatku sa pri cestovaní kocháte prírodou, grafikou a prostredím, no časom zistíte, že väčšinu hernej doby tvorí presúvanie sa medi jednotlivými oblasťami a cestovanie sa stáva nudným a otravným prvkom hry. Na presúvanie sa máte k dispozícii vozidlá – autá (džíp /s výzbrojou aj bez/, obyčajné auto, bugina, nákladiak) a lode (rybárska loď, strážny čln). Vozidlá sa od seba líšia rýchlosťou, výdržou, ovládateľnosťou. Cez strážne stanovisko skôr prefičíte v bugine a uniknete svojim nepriateľom, no ak dostanete zásah, bugina zhorí najrýchlejšie, v džípe ďaleko neutečiete, no znesie toho viac a ak má namontovaný guľomet, stačí sa presunúť zaň a zbaviť sa svojich prenasledovateľov.
Keď vám vozidlo poškodia, začne sa mu dymiť z motora. Svetlý dym značí poškodenie, pri ktorom sa vozidlo už hýbe pomalšie, ale stále idete. Pri čiernom dyme už vozidlo nejde a ak ho neopravíte, tak po chvíli môže vybuchnúť. Vozidlá si môžete opravovať, stačí sa postaviť k motoru (na lodi aj pri aute) a akčnou klávesou dať opravovať. To, že je vozidlo rozstrieľané na cucky, nevadí, stačí dotiahnuť šrauby a celé je ako nové. Vozidlá však opravujte len keď nie sú pri vás nepriatelia, pretože ste v tej chvíli úplne bezbranný, nevidíte na okolie, nemôžete sa hýbať a nemáte v rukách ani zbraň, keďže v nich máte náradie.
Na presúvanie ešte slúžia autobusy. Máte v hre päť zastávok a na každej je mapa, ktorá zobrazuje cieľovú zastávku. Stačí na mapu kliknúť a odveziete sa do cieľa. Zastávok je zúfalo málo a cesty sú vždy kľukaté a skratky plné prekážok. Pri presúvaní sa si preto vždy vhodne naplánujte cestu. Niekedy je vhodné presunúť sa po vode, ktorá sa síce tiež kľukatí ako cesty, ale je na nej minimum prekážok a je to pohodová cesta. Pri zastávkach máte väčšinou nejaké vozidlo, takže využívajte aj autobusy. Keď prevrátite auto, môžete ho akčnou klávesou prevrátiť naspäť, ak však auto zakliesnite medzi skaly, neposuniete ho, tak pozor na auto ,keď ste v divočine mimo mesta, či strážnych stanovísk, pretože cesta pešo je zdĺhavá.


Taktika

Taktika pri likvidovaní cieľov je plne na vás a vašom využití výbavy. Vždy záleží od vášho cieľa. Pokiaľ nie je možné inak, alebo to tak chcete, tak môžete zvoliť priamy akčný prístup a všetkých vystrieľať. Aj tam sa hodí prípadne začať ostreľovať nepriateľov z diaľky sniperkou a potom len zblízka doraziť ostatných. Môžete zvoliť tiež tichý postup, no nečakajte nič v štýle Hitmana, najmenší hluk a už všetci telepaticky vedia, kde približne ste a neukryjete sa. Dokonca ak aj vaša obeť vydá pred smrťou výkrik, alebo výstrel a vy ju zabijete a nikto vás pri tom nevidí, aj tak sa už nemôžete ukryť. Pokiaľ vás však neodhalia, môžete postupovať potichu a zabíjať nepriateľov mačetou, alebo zbraňami s tlmičom. Na plíženie je samozrejme najvhodnejšia noc, no môžete sa ukrývať aj cez deň, prikrčený sa pohybovať vysokou trávou, krovinami a tieňmi. V noci je tiež vhodný prístup po vode, kedy sa vyhnete väčšine nepriateľov, cez deň vás však na hladine ľahko zbadajú a vaše šance sa znižujú tým, že pri plávaní nemôžete strieľať. Pokiaľ je vaším cieľom len niečo zobrať, zničiť, alebo niekoho konkrétneho zabiť a prostredie to umožňuje, môžete celú akciu vybaviť bez jediného výstrelu tak, že sa preplížite k cieľu, spravíte, čo treba a utečiete. Taktiež môžete využiť výbušninu (umiestniť ju a z diaľky odpáliť), alebo sniperku pre odstrelenie výbušnín, či zabitie cieľa, pokiaľ si nájdete vhodné miesto, odkiaľ máte výhľad na váš cieľ. Pri akčnejších prestrelkách nezabudnite využívať aj prostredie. Mimo hľadania vhodných miest na krytie sa môžete tiež odpaľovať výbušné sudy, nádrže s propánom, tlakové nádoby, či kanistre s benzínom a zásoby munície (čím sa pripravíte o náboje a molotovy).
Špecifické sú misie pri konvojoch, kedy máte za cieľ zničiť nákladný voz s nákladom, alebo zabiť cieľ pohybujúci sa v aute. Konvoje tvoria tri vozy, predný a zadný sú džíp s guľometom a v strede je cieľ. Pokiaľ si vystriehnete priamu trasu, tak vám námahu ušetrí nastavená výbušnina. Inak sa tiež hodí samozrejme raketomet. Nejako vytlačiť auto alebo ho zablokovať je tu dosť výnimočná vec, no môžete použiť aj priamu streľbu. Nadbehnite si cestu konvoja, vystúpte (pozor, nech vás útočníci nezrazia, čím hneď končíte) a snažte sa zabiť hlavne šoféra cieľového auta. Ešte jednoduchšie je to, keď máte džíp so zbraňou, vtedy len odstavíte kúsok pred konvojom, presuniete sa k zbrani bez vystupovania a môžete strieľať silnou zbraňou na cieľové vozidlo.
Pri taktike pomáha aj poznať terén. Niektoré budovy majú aj zadné vchody, ktoré sú menej strážené a nevbehnete tak rovno do náručia strážam pri hlavnej bráne a takýmito cestami sa tiež môžete dostať nebadane na vhodnú pozíciu, odkiaľ môžete či už vstúpiť alebo strieľať na cieľ. Na lokálnej mape máte dobrý prehľad o teréne v okolí cieľa.
Keď získate ďalšie zbrane nákupom a plnením misií pre predajcov, tak je vhodná kombinácia tichá ostreľovačka, ktorou budete likvidovať nepriateľov z veľkej diaľky (niekedy vás zbadajú, ak ste bližšie, hoci máte ostreľovačku, z veľkej diaľky ich môžete kosiť ako na strelnici. Vhodná je tichá puška so šípkami – Dart Rifle), zlikvidujete tak všetkých, na ktorých dovidíte a samopalom a pištoľou s tlmičmi dorazíte ostatných. Pri trpezlivosti môžete takto zlikvidovať drvivú väčšinu nepriateľov v oblasti.


Výbava

Okrem základnej výbavy, ktorú máte, si musíte ostatné veci kupovať. Občas teda získate ďalšie zbrane pri úlohách, no nemáte za ne náhradu a zbrane od nepriateľov sa neoplatí brať, len v krajnom prípade. Zbrane sa vám totiž opotrebúvajú a zbrane od nepriateľov sú takmer vždy v zlom stave. Nekvalitné zbrane sa zasekávajú (opravujete prebíjaním) a tak sa oplatí mať len vlastné. Aj vaše zbrane sa opotrebujú, ak ich dlho nemeníte. Zbrane, ktoré si kúpite, máte vždy a naveky prístupné v predajniach výbavy, stačí tam zájsť a vymeniť si opotrebovanú zbraň za novú, alebo za inú, alebo len doplniť muníciu. Zbraní máte tri typy (okrem mačety), ľahké (výbušniny, pištole), silné (samopaly, pušky, ostreľovačky) a špeciálne (raketomet, plameňomet). Z každého druhu zbraní môžete mať len jednu, tak si vždy zvoľte vhodnú kombináciu. Okrem samotných zbraní si môžete u obchodníkov kúpiť aj manuály (pre presnejšiu streľbu, atď) na lepšie zaobchádzanie so zbraňami a doplnkovú výbavu pre viac munície, či viac lekárničiek, alebo granátov.
Ponuka výbavy na predaj je obmedzená. Plňte pre predavačov úlohy (ničenie nákladov konkurencie) a za odmenu rozšíria svoju ponuku tovarov. Za nové veci platíte, menou v tomto svete sú diamanty. Tie získavate za plnenie hlavných úloh, alebo ich nachádzate v kufríkoch (len po pár, 2-3 diamanty, ale kufríkov je veľa, takže je to bonusové hľadanie), ktoré sú rozmiestnené po celom hernom svete.
K výbave patria samozrejme aj lekárničky. Tie si nekupujete, ale nájdete ich na rôznych miestach, na strážnych stanoviskách, v kostoloch, u predajcov zbraní, vo vašich domoch. Keď vám klesne zdravie na minimum, prvé vyliečenie je doplnenie časti zdravia bez lekárničky, kde si surovým, ale zaujímavým spôsobom ošetríte svojpomocne časť zranenia. Na ďalšie zvyšovanie života už míňate zásobu lekárničiek. Lekárničky môžete tiež použiť na svojich parťákov, pokiaľ sú zranení. Život vám inak môže pridať aj fľaša vody, tú nemôžete nosiť so sebou, ale ak na ňu narazíte, môžete ju vypiť.
Napokon vás ešte otravuje malária. Na ňu musíte mať lieky, ktoré vám poskytnú vždy členovia podzemia za plnenie úloh. Keď použijete poslednú tabletu, tak sa automaticky pozriete do krabičky, aby ste videli, že je prázdna a že treba čo najskôr prijať novú úlohu od podzemia, aby ste získali ďalšie lieky.


Priatelia

Vaši priatelia sú ľudia, ktorých ste stretli pri hre. Okrem ženských postáv sú to všetko postavy, z ktorých si môžete vybrať vašu postavu, za ktorú hráte. Jedna postava vždy čaká v bare, ostatné zachránite. Jednu zachránite v rámci prvej úlohy slúžiacej ako tutoriál. Pri úlohe je detailnejší popis záchrany ostatných postáv. Posledná postava je pri havarovanom lietadle. To nájdete na severe. Rovno nad oblasťou Shwasana sú na mape dva kopce, popri ktorých vedie z ľavej strany cesta ďalej na sever k železnici. Medzi týmito dvoma kopcami nájdete havarované lietadlo a ďalšieho človeka, ktorému dajte lekárničku a zachránite ho. V druhej hernej oblasti stretnete prvých dvoch priateľov počas vstupnej úlohy oblasti a ďalších dvoch vás pošlú zachrániť strážcovia pri dverách oboch frakcií v meste.
Tieto postavy sa potom zdržiavajú v bare, kde pre ne môžete plniť po dve vedľajšie úlohy pre každú. Za tieto úlohy nezískavate finančnú odmenu, ale zvyšuje sa vám reputácia a prehlbuje sa vzťah vášho poznania osoby.
Okrem tohto získate najlepšieho priateľa / priateľku a druhého najlepšieho priateľa/ priateľku. Druhý najlepší priateľ vás zachráni, keď by hrozilo, že zomriete (pri prestrelke, pri páde a podobne). Proste, keď by už bolo jasné, že je po vás a vyrieši to len „Load“, tak sa objaví, dá vám lekárničku a zostane chvíľu pri vás, aby vás chránil, ak sú v okolí nepriatelia. Po takejto akcii potrebuje čas na zotavenie, takže v najbližších tuhých chvíľach ste na to sami a len s „Loadom“. Priateľa zatiaľ nájdete vo vašich domoch. Váš prvý najlepší priateľ vám pri hlavných úlohách poskytuje alternatívne riešenie. Niekedy je toto alternatívne riešenie dokonca ťažšie, než keď to vyriešite sami podľa inštrukcií zadávateľa úlohy. Za splnenie týchto hlavných úloh dostávate zaplatené vopred, no ak ju splníte alternatívne s priateľom/ priateľkou, tak získate okrem reputácie aj vylepšenie vašich úkrytov a prehĺbite si vzťah.



0. Začiatok

Po príchode do Afriky vás taxikár odváža do mesta Pala. Cesta chvíľu potrvá, tak si môžete zatiaľ vychutnať okolitú prírodu a od taxikára sa dozviete niečo o tom, ako to práve v kraji vyzerá. Keď napokon dorazíte do mesta, začne vám byť zle a budete vidieť rozmazane, až napokon odpadnete. Preberáte sa v hotelovej izbe, kde sa vo vašich veciach hrabe Šakal, chlap, ktorého ste sem boli poslaní zabiť. Máte maláriu, preto vám je tak zle. Vzhľadom na vašu chorobu a na fakt, že ste zlyhali pri stretnutí s ním a nezabili ho, vás nechá žiť.
Keď odíde, niekto zaútočí na hotel. Vezmete si svoj denník, zbraň a Šakalovu mačetu a môžete vyraziť. Pre oboznámenie sa s ovládaním prejdite na chodbu a cestou preskočte padlý nábytok a zohnite sa pri lezení cez sutiny. Pri mŕtvole oproti nájdete samopal. Teraz sa rozhodnite, kadiaľ von. Môžete zbehnúť dole schodmi a vybehnúť na ulicu hlavným vchodom, alebo prejsť do miestností za mŕtvolou so samopalom a vyskočiť cez okná do zadnej uličky.
Na ulici bojujú obe súperiace frakcie a je im jedno, kto ste, obe po vás pôjdu. Nemáte veľmi šancu, ste vyčerpaný, chorý a slabo ozbrojený. Vaším cieľom je utiecť z mesta. Buď podľahnete zraneniam ešte v meste, alebo utečiete a odpadnete za mestom na následky choroby. Ak odpadnete na severe, nájde vás UFLL (na severovýchode Joaquin Carbonell, objavíte sa v rybárskej časti a pošle vás na pílu. / na severozápade Anto Kankaras, objavíte sa na jatkách a pošle vás do časti kohútích zápasov) a na juhu vás nájde APR (na juhovýchode Walton Purefoy a z píly vás pošle do rybárne. / na juhozápade Arturo Quiepo a pošle vás na jatky.). Ide tu o to, že si vyskúšate tutoriálne základy hry a výsledkom bude, že v časti, do ktorej vás pošle váš záchranca, vy zachránite cudzinca / cudzinku, ktorý sa stane vašou/ vaším priateľkou/ priateľom. No vy môžete získať viac priateľov. Ak vás napríklad pošle Joaquin na pílu, kde zachránite jednu osobu, po splnení tejto prvej tutoriálnej úlohy (neodbočujete, kým ju nesplníte, odpadnete na následky choroby) môžete zájsť aj na jatky, aj na kohútie zápasy a oslobodiť tam ďalšie dve postavy. Takto môžete vždy zájsť na zvyšné dve miesta, kde ste v rámci tejto úlohy neboli a zvýšiť si počet priateľov.
Takže nech už sa objavíte u kohokoľvek, začiatočný postup je rovnaký. Chlap vám povie, aby ste sa vyliečili, lebo máte život na minime, tak to spravte (H). Potom vám povie, že má pre vás nejakú úlohu, ktorú splníte, keďže pre vás padlo pár jeho mužov. Máte si vziať výbavu, takže si zo stola vezmite zbrane, zo steny lekárničku a môžete využiť na stene aj modrú krabičku na uloženie pozície. Keď máte všetko potrebné a vyliečite si zdravie naplno, tak vás pošle von s prvou úlohou. Máte opraviť auto. Strážca vám otvorí dvere, tak vyjdite von a na dvore pohľadajte auto, z ktorého motora sa dymí. Pristúpte k motoru a akčnou klávesou ho opravte.
Keď ste opravili auto, pošle vás na ďalšiu úlohu, máte zabiť pár nepriateľov pri neďalekej budove. Zájdite po ceste k miestu označenom na mape a pri domčeku zabite dvoch nepriateľov. Potom vstúpte dovnútra, je to teraz váš bezpečný úkryt. Pred ďalšou úlohou sa vyspite. Je jedno koľko, stačí aj hodinu, ide o to, aby ste si to vyskúšali.
Keď sa zobudíte, pošle vás sledovať nepriateľský tábor (ako som uvádzal vyššie, jedno zo štyroch možných miest, vždy oproti tomu, v ktorom začínate). Zájdite k označenému cieľu a pred komplexom vystúpte. Zájdite na presne označené miesto podľa detailnej mapy, tam sa ukryte a použite ďalekohľad na presledovanie oblasti a môžete si zaznačiť aj podstatné body (viď na začiatku návodu popis „mapa“), pre postup vám stačí odhaliť jednu z troch možných vecí (zásoby, pozície, vozidlá). Napokon už len máte zachrániť cudzinca, ktorého tu držia. Ste na začiatku, takže oblasť nie je prehnane chránená, tak si zvoľte vhodný postup. Buď priamy útok, nejaké to odlákanie, tichý prístup, alebo sa preplížiť bez boja až do budovy so zajatcom. Najlepšie je zbaviť sa nepriateľov a v kľude vojsť. Zachráňte osobu, ktorá sa stane vaším najlepším priateľom.
Vyjdite von a budete mať telefonát, aby ste sa vrátili na miesto, z ktorého vás sem vyslali. Vráťte sa teda a chlap, čo vám zadal túto úlohu, vás odmení. Jeden z jeho ľudí doniesol kufrík s diamantmi (ktoré sú tu jedinou vhodnou menou), no niekde ho založil a chlapa v meste zabili. Máte nájsť ten kufrík. Použite lokátor na vašom kompase s mapou a pokúste sa nájsť svoj prvý kufrík s diamantmi. Vždy je len neďaleko domu (vo vozni za domom, pri kameni vedľa rybníka a podobne, podľa toho, kde sa nachádzate).
Keď nájdete kufrík s diamantmi, nasadnite do auta a choďte do Mikeovho baru, ktorý je pod mestom Pala. Pri bare je aj obchod so zbraňami, ktorý (podľa zadania úlohy) preskúmajte a môžete si kúpiť nejakú novú zbraň. Po nákupe vstúpte do baru. Tu nájdete svojho kamoša, čo ste zachránili (neskôr aj ostatných) a ďalšieho, ktorého oslovte a stane sa vaším druhým najlepším kamošom. Pohovorte si s nimi a napokon oslovte chlapa sediaceho pri stole. Je to Reuben Oluwagembi, najprv si myslí, že ste jeden z miestnych darebákov, čo chce zničiť jeho nahrávku, no potom zbadá, že ste len cudzinec s maláriou. Povie vám, aby ste zaniesli do kostola nahrávku, ktorú položil pred vás na stôl. Vezmite ju, vyjdite von, kde vás čaká džíp, takže nemusíte ísť autom, ktorým ste prišli a zájdite do mesta. Zaparkujte pred centrom, do ktorého sa autom nedostanete, vojdite do mesta a do kostola uprostred. Dajte kňazovi nahrávku a dostanete za odmenu tabletky, ktoré použite vždy, keď sa objavia príznaky choroby. Vyjdite z kostola a môžete sa pustiť do voľného preskúmavania sveta.
V meste sú centrály oboch znepriatelených strán, stačí vojsť a prijať od nich úlohu, ak chcete hneď pokračovať hlavným príbehom. Pri každej z týchto centrál je jedna budova, ktorá je zakázanou zónou. V budovách nie je nič, okrem kufríkov s diamantmi. Nesmú vás vidieť sa tam pohybovať, no je ľahké ich získať. Pri budove na západe si počkajte, kým za ňou nik nie je, prejdite tam, vstúpte odzadu dnu, vezmite si diamanty, opäť zadom vyjdite von a späť na ulicu. Pri budove na východe je to ešte ľahšie, pretože na kufrík dosiahnete aj cez spodné okno a nemusíte ani vstupovať dnu. Rovnako máte jeden kufrík s diamantmi v búde pri vstupe do Mikeovho baru, treba rozbiť dosky, ktoré blokujú dvere. To len pre začiatočné prilepšenie, teraz môžete hľadať ďalšie diamanty, prijímať vedľajšie úlohy, alebo plniť hlavné.



1. Frakcie v Leboa-Sako

1.A UFLL

1.
Zájdite v meste Pala do centra UFLL. Doktor Gakumba a jeho pobočník vám zadajú prvú úlohu. Do oblasti dorazila špeciálna jednotka, ktorá má vyraziť proti APR, no keby ich zničili, nemali by s kým UFLL bojovať a nudili by sa v prosperujúcej krajine, takže chcú, aby ste zničili zásoby špeciálnej jednotky, ktorá by tak bola nútená sa vrátiť. Jednotka sídli na juhovýchode v oáze pod autobusovou zastávkou.
Ak si zvolíte priamy prístup, tak sa vydajte k oáze na juhovýchode. Prejdite krátkou časťou púšte a zastaňte pod kopcom oázy. Môžete ho obísť a dostať sa poza skaly priamo k táboru špeciálnej jednotky, alebo môžete nájsť prechod priamo pomedzi skaly, ktorým sa dostanete rovno do tábora. V tábore majú vojaci zásoby na kope aj s výbušnými kanistrami. Streľte do nich, alebo im tam hoďte výbušninu a následný výbuch zásoby zničí.
Alternatíva:
Zájdite do svojho úkrytu, z ktorého sa ozval váš najlepší kamoš a dostanete od neho informácie o mužovi v spojení s vojakmi. Zájdite do jeho vily, najlepšie v noci, pretože je dobre chránená a vyhnete sa zbytočnému zdĺhavému boju. Preplížte sa do budovy a na poschodí nájdete informátora vojakov. Prinúťte ho poslať vojakov na vami stanovené koordináty. Vojaci sa presunú z oázy a výbavu ukryjú v dedine Mokuba. Presuňte sa k dedine a vstúpte do nej zo západu, alebo z juhu. Snažte sa nenápadne presunúť k mostu, pod ktorým je ukrytý nákladiak s výbavou. Tiež sú tam naložené výbušniny, tak ako v oáze, takže môžete pár strelami odpáliť celé zásoby vojakov. Úloha splnená, no výbuch priláka pozornosť stráží. Vojaci APR sú tiež naštvaní, pretože to poškodilo aj ich zásoby. Presuňte sa na sever dediny a pomôžte svojmu kamošovi, ktorého tam ohrozujú. Likvidujte pri ňom nepriateľov, pokým nebudete mať hlášku o splnení misie.

2.
Kráľ tejto krajiny, ktorý bol dlho v exile, sa vrátil a priviezol si hromadu zlata, s pomocou ktorého chcel ukončiť spory a získať opäť moc. UFLL chce to zlato pre seba. Misia je jasná, máte nájsť úkryt zlata v severovýchodnej púšti a potom im poslať správu, aby ho mohli vyzdvihnúť.
Choďte teda do oázy na severovýchode. Táto na rozdiel od tej na juhovýchode je táto oáza uprostred šírej planiny púšte, kde ste dosť nepriateľom na očiach a skrývať sa môžete len za skaly a ruiny na rovnom povrchu. No táto šírka priestoru, ktorá sťažuje tichý prístup, vám zas uľahčuje ostreľovanie, ak sa preň rozhodnete. Zlikvidujte nepriateľov a v tábore pri jazierku nájdite otvor v zemi. Zlezte dole rebríkom a na dne nájdete debny so zlatom. Aktivujte ich a zavoláte Gakumbovych mužov.
Alternatíva:
Zájdite do úkrytu, kde na vás čaká váš kamoš. Je to tentokrát dom za strážnym stanoviskom na severovýchode. Váš kamoš má kontakt na princa Oeduarda, kráľovho syna, ktorý chce prevziať otcov majetok, no nemá záujem o túto krajinu. Aby sa mohol uchádzať o post kráľa, musí získať otcov prsteň. Teda musíte ho získať vy. Zájdite do pevnosti na severe. Cesta vedie cez hlavnú bránu, kde sa musíte prestrieľať cez hromadu nepriateľov. Zvoľte si radšej bočnú cestičku pod pevnosťou, ktorá vás dovedie za pevnosť, kde sa môžete dostať dnu zadným vchodom. Tu môžete zvoliť buď tiché likvidovanie nepriateľov, alebo sa preplížiť do hlavnej budovy – tá je hneď naľavo od zadného vchodu. Vyjdite úplne hore, kde v pracovni nájdete kráľa. Zabite ho a prehľadajte jeho telo, z ktorého si vezmete prsteň. Vytraťte sa z pevnosti tak, ako ste prišli (ak ste cestou všetkých nezabili) a vráťte sa do úkrytu, kde ste sa predtým stretli s kamošom. Mali ste telefonát, že vás tam čaká princ a naozaj, je tam. Odovzdajte mu prsteň a za odmenu vám nechá svoje auto. Tak ako bolo dohodnuté, z oázy odvolal časť vojakov, tak sa tam presuňte, čaká tam už váš kamoš. Zlezte po rebríku do diery a na dne aktivujte zlato, čím zavoláte Gakumbovych mužov. No zvonku už počujete streľbu, rýchlo sa vráťte hore, odvolaní vojaci sa vrátili a zaútočili. Likvidujte ich, kryte sa za ruinami a snažte sa ochraňovať vášho kamoša. Keď zabijete všetkých nepriateľov, skontrolujte kamoša a pokiaľ je ranený, dajte mu injekciu z vašej lekárničky.

3.
APR poskytuje ochranu európskej spoločnosti, ktorá tu má skleníky. Vy máte zrušiť ich operáciu tým, že vyradíte zavlažovací systém. Zájdite teda na východ ku skleníkom spoločnosti OGC. Do komplexu vedie cesta zo západu aj z východu. Pre tichý postup je najvhodnejšia cesta z juhu, kde je cestička medzi kopcami a dovedie vás rovno ku skleníkom. V skleníku napravo je zavlažovací systém, stačí do neho streliť a je zničený, čím je úloha splnená. V noci sa tam môžete priplížiť a streliť doň, alebo tam nechať výbušninu. Ak si zvolíte akčný prístup, tak proste všetkých postrieľajte a zničte zavlažovanie, no vzhľadom na prostredie plné rastlín majú nepriatelia výhodu ukrývania sa medzi nimi, čím sa akčný prístup sťažuje.
Alternatíva:
Zájdite do úkrytu v južnej časti, nad letiskom pri rieke. Váš kamoš vám povie, že pripraví lietadlo, vy máte získať chemikálie a je odhodlaný popráškovať celú oblasť spoločnosti OGC, aby ich podnik vyradil natrvalo. Medzi kopcami za vaším úkrytom je komplex Claes Products, kde sa preplížte, alebo prebojujte a v budove si zo stola vezmite kanister s chemikáliou. Ak ste prišli potichu, tak sa stiahnite k vozidlu, ak ste všetkých pozabíjali, máte vozidlá k dispozícii aj tu. Nasadnite a zájdite na letisko. Tam tentokrát nie sú žiadni nepriatelia, takže len pokojne vojdite a vstúpte do prvej budovy. Tam čaká váš kamoš, ktorému odovzdajte chemikáliu. Teraz sa vydajte do skleníkov OGC. Postupujte rovnako, ako keby ste nevolili alternatívny spôsob. Proste sa musíte dostať do skleníka a zničiť streľbou, či výbušninou zavlažovacie zariadenie. Tým je hlavná časť splnená, no ešte niečo zostáva. Zostrelili lietadlo vášho kamoša. Prebehnite cestičkou medzi kopcami južne od skleníkov a dostanete sa na miesto havárie. Pomôžte kamošovi a zabite všetkých nepriateľov.


1.B APR

1.
Šéf polície sa pridal na stranu UFLL a to nemôže APR pripustiť. Máte ho zabiť. Váš cieľ je v konvoji vozidiel, takže máte pohybujúci sa cieľ. Ak ste už plnili vedľajšie úlohy, tak viete ako na to. Váš cieľ sa pohybuje v severozápadnej oblasti, takže si vystriehnite jeho trasu a nastražte mu výbušninu, alebo si na neho počkajte s dobrou zbraňou. Zlikvidujte prostredné vozidlo a zabite šéfa polície, ak vybehne von. Pozor na sprievodné ozbrojené džípy, ktoré chránia svojho šéfa.
Alternatíva:
Zájdite do úkrytu pri rieke, kde je váš kamoš. Povie vám o bratovi šéfa polície, ktorý má knihu, kde sú údaje o všetkých úplatkoch šéfa polície. Ak ju získate, váš cieľ sa stiahne do policajnej stanice a vy ho tak nebudete musieť naháňať ako pohyblivý cieľ. Ak to však zistí zástupca šéfa polície, tak predá zbrane súperiacej frakcii, no na jeho konvoj nastraží váš kamoš pascu. Vydajte sa teda do rybárskej dediny Shwasana, kde ste už mohli plniť nejaké úlohy, takže ju zrejme poznáte a viete, že tichý postup je tu náročný. Preto využite ostreľovačku na prečistenie oblasti a potom tam vpadnite sami. Brat šéfa polície je na poschodí veľkej budovy v centre. Vyjdite tam a prinúťte ho prezradiť vám, kde je hľadaná kniha. Má ju na poličke vedľa, tak si ju vezmite a opustite dedinu. Teraz sa vydajte na západ, kde je policajná stanica. Tam je už šéf polície skrytý vnútri. Najprv ostreľovačkou vyraďte stráže na vežičkách a potom môžete aj ďalších v okolí budovy. Pokiaľ prídete v noci a zo severu, cestou pomedzi kopce, máte šancu sa preplížiť dnu, no aj tak odporúčam vyradiť potichu aspoň stráže na vežičkách. V budove je len váš cieľ, ktorý sa skrýva pred celou. Zabite ho a stiahnite sa. Váš kamoš zatiaľ spustil akciu na zlikvidovanie konvoja so zbraňami. Vyrazte k vášmu vozidlu a ponáhľajte sa na miesto prepadu. Je to neďaleko za riekou, mierne na juhovýchod. Keď tam dorazíte, autá sú už odstavené a nepriatelia pália po vašom kamošovi. V závislosti od vašej rýchlosti ho tu môžu dosť rýchlo dostať, takže sa snažte dostať k nemu čo najskôr a zlikvidovať nepriateľov. Keď všetci padnú, misia je splnená.

2.
Máte zájsť na vlakovú stanicu a zničiť tanker s palivom. Zájdite na západ k stanici. Môžete si vziať nejakú výbušninu, ale tanker môžete odpáliť aj granátmi, či dostrkaním výbušného sudu k tankeru a jeho následným odpálením. Od cesty môžete vybehnúť na kopec nad stanicou, preskúmať ju a prípadne ostreľovačkou začať kosiť nepriateľov. No v noci je to jednoduchšie, pretože vozne poskytujú dosť krytia, ak sa chcete len preplížiť k tankeru a nastražiť tam výbušninu. Keď cisterna vybuchne, už len utečte.
Alternatíva:
Váš kamoš vie o veliteľovi čaty UFLL, ktorý zbohatol na predaji detí. Chce ho mŕtveho, tak vás pošle ho zabiť a potom bude vyslaná jeho čata mužov, ktorých zadržiaval pre svoju ochranu a budete ich môcť zničiť. Veliteľ sa ukrýva na ranči Cattle Xing. Zájdite teda na ranč, je na severozápade, poniže autobusovej zastávky. Pre tichý postup je vhodná cesta cez pole, je tam len pár stráží a je odtiaľ priamy vstup do budovy, v ktorej nájdete aj váš cieľ a môžete ho zlikvidovať. Po zabití cieľa zájdite na vlakovú stanicu a tak, ako aj bez alternatívneho postupu, zničte tam cisternu. Bola vyslaná skupina vojakov vo vlaku. Váš kamoš tam umiestnil výbušninu a vlak odpáli. Niektorí to však prežili. Ponáhľajte sa popri koľajniciach na východ na miesto, kde váš kamoš prepadol vlak a pomôžte mu zlikvidovať ostatných vojakov. Keď všetci padnú, misia je splnená.

3.
Na záver chce APR aby ste zničili kompresor, pomocou ktorého si UFLL opravujú vozidlá na starom šrotovisku. Šrotovisko je západne od mesta. Je dosť obklopené vrakmi a v údolí, takže ostreľovanie z diaľky nie je tak ľahké, ale pár ľudí môžete zlikvidovať. Taktiež je možné preliezť cez niektoré vraky a potichu likvidovať nepriateľov. Je ich tu dosť veľa, takže odporúčam tichý postup aspoň na časť z nich. V budove uprostred šrotoviska nájdete kompresor, stačí ho rozstrieľať a je zničený. Ak sú von stále nepriatelia, hodí sa výbušnina, ktorú odpálite, keď sa stiahnete preč.
Alternatíva:
Váš kamoš chce, aby ste ukradli rozpis rozvozov zo stanice PetroSahel, potom sa vozy, ktoré rozvážajú palivo, vrátia na vrakovisko a budete môcť tak zničiť aj tieto vozidlá. PetroSahel je na severozápade, v celku otvorená oblasť, nachádza sa tam pár výbušných objektov, takže sniperka sa na začiatok hodí na nepriateľov a výbuchy. Po boji vstúpte do začiatočnej budovy a na stole nájdete mapu, ktorú si vezmite. Tým ste získali rozpis. Teraz zájdite na šrotovisko tak, ako pri bežnom plnení úlohy. Vhodné je teraz zlikvidovať väčšinu nepriateľov, pretože, keď zničíte kompresor, ozve sa vám váš parťák, ktorý pri vstupnej bráne do šrotoviska napadol prichádzajúce vozidlá. Bežte tam za ním a pomôžte mu zlikvidovať nepriateľov, ktorí ho ohrozujú. Zničením nepriateľov je misia splnená.



2. Víťazná frakcia

Po vašich predošlých úlohách zájdite k frakcii, ktorá zvíťazila, čiže buď k UFLL, alebo k APR. U mňa to bola APR, ale u oboch dostanete za úlohu zabiť vodcu nepriateľskej frakcie. Pre APR máte zabiť Gakumbu, ktorý sa schováva v Gooka Falls. Je to klasická zabijácka misia. Do Gooka Falls máte prístup zo severu po ceste, no musíte sa prebojovať cez stráže v okolí, aj cez stráže okolo domu. Druhá cesta je zo západu po vode. Tak sa dostanete k cestičke, na ktorej je pár stráží, ale cesta vás dovedie rovno k mostu, za ktorým je budova, v ktorej sa skrýva Gakumba. Ak stráže pri moste vyradíte potichu, môžete sa preplížiť dovnútra, zabiť Gakumbu a utiecť. Keď ho zabijete, prídu vojaci APR, ktorí budú však nepriateľskí aj k vám, takže najlepšie je utiecť po vode, cestou, ktorú ste si už vyčistili (alebo musíte vyčistiť, ak ste prišli zo severu). Keď utečiete z oblasti, misia je splnená.



3. Útek z oblasti Leboa-Sako

Keď utečiete, ozve sa vám Reuben Oluwagembi, reportér z baru. Chce sa s vami stretnúť, máte za ním zájsť do píly neďaleko mesta (kde ste mohli plniť jednu časť začiatočnej úlohy). Zájdite tam teda a vstúpte do budovy, kde stretnete Reubena. Povie vám, že víťazná strana chce teraz zničiť všetkých cudzincov. To zahŕňa vás, vašich priateľov v bare a utečencov v kostole.
Máte si zvoliť, komu pomôžete, no druhí sú tým pádom odsúdení k záhube. Ak pôjdete do kostola, tak tam utečú civilisti a otec Maliya tajným vchodom za spovedelnicou. Keď prejdú, tak zatlačte spovedeľnicu, aby ste zamaskovali ich útek. Potom si len počkajte a po chvíli začnú dnu skákať nepriatelia cez okná. Tam ste na to sami. Ak pôjdete do baru, tak tam vám pri obrane budú pomáhať vaši priatelia. Najprv tam pomôžte svojmu kamošovi zabarikádovať dvere presunutím chladničky. Nepriatelia vás budú ostreľovať cez okná. Nech ste už v kostole, či v bare, po chvíli vás proste nepriatelia dostanú a aj vašich priateľov.
Preberáte sa na nákladiaku, ktorý odváža mŕtve telá. Vypadnete z hŕby mŕtvol pri odvoze a opäť ste mali šťastie, prežili ste. Preberáte sa v piesočnej búrke. Ste bez zbraní, bez mobilu, bez mapy. Niekam sa vydajte, je jedno kam, kráčajte, kým neomdliete. Keď sa preberiete, opäť je nad vami Šakal. Chvíľu k vám bude hovoriť a keď začujete príchod niekoho ďalšieho, tak sa ukryje. Vojde dôstojník prehrávajúcej frakcie (v tomto prípade Hector Voorhees), ktorej vodcu ste predtým zabili. Vyžaduje od vás, aby ste zabili vodcu víťaznej frakcie (Leona Gakumbu, alebo Prospera Kouassiho). V tomto prípade Kouassiho.
Keď odíde, nechá vám fľašu vody. Napite sa a dodá vám to síl, aby ste sa postavili. Vezmite si zbrane z miestnosti. Vonku v púšti nasadnite do vozu a smerujte na sever. Z púšte vstúpite opäť do predošlej hernej oblasti. Severne je na ceste skupina áut, mnoho strážcov a váš cieľ uprostred. Najlepšie je zohnať si ostreľovačku a zložiť ho z diaľky. Nemá zmysel bojovať s ostatnými, takže po boji utečte. Vráťte sa autom naspäť dole do púšte, prejdite cestou popri búde, v ktorej ste sa prebrali a pokračujte cez prechod do ďalšej oblasti.



4. Vstup do Bowa-Seko

V novej hernej oblasti sa cestou môžete staviť vymeniť zbrane, keďže pôjdete popri predajcovi a zájdite si do mesta Sefapane. V ňom zájdite do stráženej budovy za vašim kontaktom. Situácia je teraz po smrti oboch vodcov náročná. Kým sa to urovná, poverí vás úlohou ukradnúť zbrane, ktoré má Šakal ukryté na ostrove uprostred jazera Segolo. Chce tie zbrane rozdať frakciám, aby bojovali naďalej a neuzavreli prímerie, čo by pre neho znamenalo stratu práce. Máte tie zbrane priviezť do mesta Mosate Sealo. Než sa vydáte na cestu, môžete ešte vyraziť dosky na veži kostola a hore vo veži nájdete kufrík s diamantom.
Potom choďte južne od mesta Mosate Sealo. V meste je tiež kufrík s diamantmi vo veži kostola a ďalší na terase budovy oproti nemocnici. Tesne pod mestom je prístav. V prístave je medzi debnami v kontajneri naľavo kufrík s diamantmi. Tu si vezmite loď a vyrazte južne k ostrovu Sehlakalase. Pri ostrove nájdete nákladný čln. Sú na ňom aj nejaké zbrane, ak by ste mali záujem. Vybehnite hore do kabíny, kde stojí pri kormidle postava, ktorá sa stane vaším novým najlepším kamošom (keďže všetci vaši priatelia z predošlej oblasti sú mŕtvi) a pohovorte si. On / ona povedie loď do prístavu pod mestom, vy ju máte chrániť. Keď loď vyrazí, buďte pripravený. Po bokoch a vpredu máte mínomety, ktorými môžete ostreľovať aj nepriateľov na brehu, ale hlavne ich využite na nepriateľské lode. Proste len ničte všetkých nepriateľov, ktorí sa objavia. Ak poškodia loď dostatočne, tak bude poškodená podobne ako vozidlo, z motora, ktorý je pod kabínou s kormidlom na hlavnej palube, sa začne dymiť a vy ho musíte opraviť, aby ste sa mohli pohnúť ďalej. Na vzdialených brehoch sú občas mínometčíci, ktorí vás ostreľujú. Vhodná je na nich ostreľovačka.
Keď napokon dorazíte do prístavu, pošle vás kamoš do mesta, aby ste varovali doktora Obuu, že dorazila dodávka zbraní a že môžu vypuknúť ďalšie nepokoje. Doktor totiž pracuje s podzemím, takže sa mu tie informácie hodia. Vybehnite proste do mesta a pokojne vstúpte do kliniky. Vnútri stretnete postavu, ktorá sa stane vaším druhým najlepším kamošom. V zadnej časti je doktor. Pohovorte si s ním. Po rozhovore skúste vyjsť von, no postava pri dverách vás varuje, že už je tam prestrelka a aby ste radšej šli zadným vchodom. Všetci sa zabíjajú kvôli vášmu nákladu zbraní. Vyjdite teda zadným vchodom, prebehnite poza budovu a cez ulice, kde sa snažte uniknúť prestrelke, utečte z mesta. Nemá zmysel sa zapájať do tohto boja, z ktorého nič nezískate.
Vzhľadom na bojovú situáciu v meste vzal váš kamoš loď aj s nákladom preč a smeruje k Mikeovmu baru. Keď utečiete z mesta, tak vám zavolá, že ho našli a má problémy. Zájdite tam teda za ním. Buď si vezmite autobus, ktorým sa dostanete nad bar, alebo choďte po vode a budete mať tak na nich dobrý výhľad spoza guľometu lode. Na brehu pri bare a aj na lodi sú nepriateľskí vojaci, ktorých všetkých pozabíjajte. Keď všetci padnú, vybehnite opäť do kabíny lode a pohovorte si s kamošom. Loď je poškodená a tovar zničený. Vy teraz môžete začať plniť ľubovoľné úlohy v tejto oblasti.



5. Frakcie v Bowa-Seko

5.A UFLL

1.
Adi Mbantuwe a Hector Voorhees chcú, aby ste zničili sušiareň APR, v ktorej spracúvajú rastlinu, z ktorej dokážu vyrobiť liek proti malárii. UFLL nechce, aby mal ten liek ktokoľvek. Sušiareň je v dedine Dogon. Dogon Village je severne od mesta. Ak do dediny vstúpite zo severu, máte to jednoduchšie, pretože hoci je v dedine dosť priestoru pre krytie sa, je tam aj dosť nepriateľov a v centre na jednej zo striech je pozorujúci mínometčík. Zo severu sa plížte dookola popri stene skalného pohoria a snažte sa prípadné hrozby likvidovať potichu. Dostaňte sa na skalnú stenu nad dedinou, tam to už máte pokojnejšie, pretože väčšina stráží je v dolnej časti. Vo výseku skalnej steny nájdite sušiareň, okolo ktorej je pár tlakových nádob, takže pár striel, alebo jeden granát to vyriešia. Na tejto skalnej vyvýšenine, kde je aj sušiareň, je rogalo. Ak ste neprišli úplne potichu a nechce sa vám vracať cez dedinu s nepriateľmi, môžete ho využiť na bezpečný odchod.
Alternatíva:
Váš kamoš chce, aby ste zabili člena APR, ktorý sa zdržuje v dedine, ktorá slúži ako hliadkové stanovisko pri rieke (Outpost). Pri postupe pozor na ostreľovača na vežičke. Môžete sa priplížiť až za budovu, v ktorej je váš cieľ, no pri budove je múrik, ktorý z nevysvetliteľných príčin nemôžete preskočiť a tak ho musíte obísť. No nemusíte sa zdržiavať, ak nie je nik na blízku, stačí nazrieť do chatrče a zastreliť potichu váš cieľ, alebo tam hodiť granát a utekať preč. Keď je cieľ mŕtvy, zájdite do dediny Dogon a zničte tam sušiareň, tak ako pri bežnom postupe v tejto misii. Tým, že ste zabili svoj cieľ, bol váš kamoš schopný nájsť sklad, kde už majú APR zásoby lieku. Vyrazil tam zásoby zničiť. Je to malá dedina severozápadne do Dogonu, tak tam zájdite a pomôžte svojmu kamošovi pozabíjať vojakov, ktorí ho ohrozujú.

2.
Muž menom Seth Uniya trénuje vojakov APR vo výrobe bômb. Máte ho zabiť, aby prišli APR o túto výhodu. Je v sídle Polytechnic, čo je severovýchodne od mesta. Zájdite tam, usadlosť je plná stráží. Vy sa môžete preplížiť pomedzi stromy z južnej strany popod usadlosť a dostať sa až dozadu, pretože práve v zadnej budove je váš cieľ. Pri budove môžete potichu zlikvidovať stráž, ak sa tam združuje, nebadane vojsť dovnútra a zabiť váš cieľ a rovnako nebadane sa vytratiť.
Alternatíva:
Váš kamoš chce, aby ste predtým, než vyrazíte za Sethom, ukradli ešte jeden zoznam. Udáva lokácie pašerákov a potom by ste mohli využiť Setha, aby oznámil novú lokáciu svojmu pilotovi a vy tak budete môcť získať jeho náklad. Dokument je v komplexe Sepoko, v severovýchodnom rohu oblasti. K oblasti sa dá celkom dobre priplížiť, aby ste sa vyhli hlavnému vchodu s hliadkou, tak prejdite zo severu, kde je diera v plote. Dostanete sa priamo do komplexu, neďaleko budovy s dokumentom. Už sa len preplížte do budovy, ukradnite dokument a odíďte.
Teraz postupujte rovnako, ako pri bežnom postupe tejto misie, vyrazte do oblasti Polytech a preplížte sa do budovy s vaším cieľom. No nezabíjajte ho hneď, ale najprv ho prinúťte zadať pilotovi nové koordináty. Potom ho kľudne zabite, aj tak by vás napadol, ak by ste otáľali. Potom vyrazte na letisko, kde váš kamoš získal náklad. Nemusíte obchádzať z Polytechu celú oblasť, môžete ísť popri pohorí na juh a v skalách nájdete cestičku, ktorá vedie priamo na letisko. Keď tam dorazíte, len pomôžte vášmu kamošovi zlikvidovať nepriateľov na letisku, ktorí ho ohrozujú.

3.
Máte zabiť ďalšiu osobu, chlapa menom Yabek, ktorý predáva zbrane, ale len APR a to sa im nepáči. Váš cieľ sa ukrýva na lodi, ktorá kotví pod mostom na konci rieky východne od mesta. Cesta po súši vás môže zaviesť na most nad loďou. Choďte radšej po vode. Loď je plná stráží a na brehu je tiež ostreľovač, tak sa kryte v krovinách na pobreží, lebo vás môžu ľahko zbadať. Yabek je v kabíne na lodi, ktorá nemá okná, iba bočné dvere, takže buď sa musíte dostať priamo k nemu a prebojovať sa cez všetky stráže, alebo použite raketomet a snažte sa zasiahnuť jeho kabínu. Kabínu neopúšťa, takže čakať na neho s klasickou ostreľovačkou nemá význam.
Alternatíva:
Váš kamoš chce tiež vyradiť váš cieľ, ale trochu iným spôsobom. Má k dispozícii bojovú hlavicu, ktorú umiestni na most. Vy máte získať rozbušku, ktorá je v oblasti Crash Site. Je to celkom otvorená oblasť, no tráva a stromy vám poskytnú krytie na nočné plíženie. Pozor na ostreľovačov na kopcoch a v okolí tábora. Preplížiť sa priamo doprostred tábora je náročné, lebo je to holá pláň, takže je vhodnejšie z bezpečia vzdialenosti ostreľovať nepriateľov. Keď padnú, len nakráčajte do tábora a vezmite si z jeho stredu rozbušku. Teraz sa vydajte k vášmu cieľu, choďte po ceste popri koľajniciach, tá vás dovedie k mostu nad riekou. Pred mostom je strážne stanovisko, no tentokrát je prázdne (ak by ste sem šli pri bežnom postupe misiou, je plné vojakov). Zájdite na most a podajte kamošovi rozbušku. Ten ju nasadí na hlavicu a rozbehne sa na breh. Bežte s ním, pretože most o chvíľu vybuchne. Trosky mosta dopadnú dole na loď a zabijú váš cieľ. Vybavené. Počkajte na strážnom stanovisku a môžete tam využiť aj namontovaný guľomet. O chvíľu dorazia vojaci preveriť výbuch, tak ich zlikvidujte, aby ste tým ochránili vášho kamoša. Keď všetci padnú, misia je splnená.


5.B APR

1.
Oliver Tambossa a Nicholas Greaves chcú, aby ste zničili zásoby rajského plynu, ktoré sú v dedine s bývalou zubárskou klinikou, čo je západne od mesta. Chcú tak znemožniť operácie ranených v nemocnici, rozhodne sú to ľudomili. Priplížte sa k dedine zo západnej strany a budete mať výhľad na vozidlo s tlakovými nádobami. Môžete ich bezpečne z diaľky odpáliť ostreľovačkou na pár rán, alebo jednou presnou ranou z bazuky.
Alternatíva:
Neďaleko od miesta, kde sa stretnete s kamošom, je budova pošty. Aj váš kamoš chce zničiť náklad, ale rafinovanejšie, chce ho odviezť do garáže v Sefapane a odpáliť ho tam, takže najprv musíte nákladiak opraviť. Súčiastky sú práve na pošte. Zájdite k pošte a využite ostreľovačku na likvidáciu vojakov z bezpečnej vzdialenosti, pretože tichý prístup je vzhľadom na terén okolo pošty dosť náročný. Využite pri ostreľovaní aj výbušné sudy v okolí. Keď sa zbavíte nepriateľov, vstúpte do budovy a vezmite si z poličky krabicu so súčiastkami.
Teraz sa presuňte k Dental Clinic. Pri bežnom postupe misiou, kedy máte zničiť náklad, to vybavíte potichu a bezpečne za pár minút. Teraz však musíte opraviť vozidlo a odísť s ním, čo vám samozrejme stráže len tak nedovolia, takže musíte zabiť všetkých nepriateľov v oblasti. Odporúčam opäť ostreľovačku, čo je jedna z najužitočnejších vecí, keď sa chcete vyhnúť náročným prestrelkám na telo. Vojaci strážia pri budovách v okolí nákladiaku, na veži nad budovami je ostreľovač. Ak budete využívať granáty, tak pozor, aby ste náhodou nezničili aj nákladiak. Všetkých sa zbavte a potom už len pokojne vstúpte do dediny. Opravte nákladiak a nasadnite doň. Teraz ho máte dopraviť do mesta Sefapane, čo je severne od vás. Môžete si zvoliť ľubovoľnú cestu, no pamätajte, že pár zásahov a náklad vám vybuchne, tak si dávajte pozor. Ak zbadáte hliadkujúce vozidlo, ihneď vystúpte a snažte sa ho čo najskôr zničiť. Ak pôjdete popri strážnom stanovisku, vystúpte skôr, auto nechajte bezpečne za vami a stráže na stanovisku zlikvidujte. V meste je zákaz streľby, takže keď tam dorazíte, už len pokojne zájdite ku garáži, ktorá sa vám otvorí a zaparkujte tam vozidlo. Vnútri v garáži stretnete aj kamoša. Povie vám, aby ste odpálili plyn, takže aktivujete vzadu tlakové nádoby a odpálite na nich kryt. Rýchlo utečte von, lebo váš kamoš skratoval elektrinu a o chvíľu celá budova vybuchne.
Po výbuchu sa na vás zosypú vojaci z okolia. Pomôžte svojmu kamošovi ich všetkých zlikvidovať. Nezabudnite na neho dozerať, tu to u mňa skoro vždy schytal, takže ho treba vyliečiť. Nepostupujte ďalej do mesta, držte sa len v oblasti pri kamošovi a likvidujte vojakov, ktorí sa teraz neobnovujú. Keď ich zlikvidujte všetkých, misia je splnená.

2.
APR chcú zničiť Liberation Radio, ktoré o nich údajne šíri lži. Majú mobilný vysielač a preto je ťažké ich vystopovať, no teraz sa APR podarilo zistiť, kde budú najbližšie a vy to máte využiť a zničiť vysielač. Sú za Weelegol Village. Je to dedina na juhozápade oblasti. Zájdite tam najlepšie v noci. Centrálna dedina je dosť chránená, ale ak si dáte na čas a budete sa plížiťž okolo nej, dostanete sa bez boja nebadane až za dedinu. Tam, keď ste za dedinou, nechoďte priamo po ceste, ale obíďte si kopec z pravej, západnej strany. Tak sa dostanete priamo k vysielaču. Jeden granát a vysielač je zničený.
Alternatíva:
Váš kamoš chce odvysielať istú správu skôr, než rádio odstavíte, no na to musíte najprv zabiť cenzora, ktorý monitoruje vysielanie a povoľuje jeho šírenie ďalej. Cenzor je v stanici Rangerov západne od mesta. Dostať sa do stanice nepozorovane je takmer nemožné, pretože je celá na drevených plošinách s budovami, kde nie je možný prístup priamo z okolia. Ak chcete ísť rovno na vec, musíte sa prebojovať cez všetkých nepriateľov. Bezpečnejšie je z druhého brehu ostreľovať ostreľovačkou vojakov, alebo si priniesť bazuku a tou zasiahnuť priamo budovu s cenzorom. Je to prostredná chatrč na najvyššej plošine. Takto ho dostanete jednou, dvoma raketami a nemusíte sa zdržiavať s ostatným.
Potom sa vydajte k vysielaču v dedine Weelegol. Postupovať môžete ako pri bežnom plnení tejto misie, takže potichu obísť dedinu a pod ňou sa dostať k vysielaču z východnej strany. Pod vysielačom je budova, v ktorej je DJ. Vstúpte tam a prinúťte DJa prečítať správu od vášho kamoša, ktorá vyzýva ľudí, aby napadli zdravotného inšpektora, ktorý pracuje pre UFLL a pôsobí ako travič. Potom odíďte, DJa zabíjať nemusíte, nenapadne vás. Vonku zničte ešte granátom vysielač a rádio je tým definitívne odstavené.
Ozve sa vám váš kamoš, ktorý prevážal osobu, ktorú ste práve označili v rádiu na zabitie. Bol prepadnutý na ceste povyše dediny Weelegol. Vezmite si nejaké vozidlo a vyrazte za ním k strážnemu stanovisku. Tam mu pomôžte zlikvidovať všetkých nepriateľov pre splnenie úlohy.

3.
APR chcú, aby ste zničili potrubie, čo čerpá vodu z jazera Segolo. Pre svoje ciele je Tambossa ochotný pripraviť ľudí o vodu. Bude to však chcieť silnú výbušninu a tak máte najprv získať TNT z diamantovej bane TaeMoCo. Baňa je juhozápadne od mesta, vedú k nej dve cesty, no pri nej si môžete zvoliť celú oblasť okolo. Je v nej dosť nepriateľov, takže je vhodné opäť použiť ostreľovačku a likvidovať nepriateľov z veľkej vzdialenosti potichu a pomaly, aby nezistili vašu pozíciu. Keď ich zlikvidujete, tak vstúpte do priestoru tábora a pod prístreškom si z krabice vezmite TNT. Až teraz sa vám ozve váš kamoš s návrhom na alternatívny postup, takže do bane musíte zájsť tak či tak.
Zájdite do oblasti M-S Pipeline. Môžete tam vojsť priamo a likvidovať nepriateľov buď prestrelkou, alebo ostreľovaním z diaľky. Je tu ešte jednoduchšia možnosť. Na kopci nad kaňonom, povyše tábora je malé stanovisko nepriateľov, nie je nejak výrazne označené na mape. Je v ňom len pár vojakov, ktorých môžete dostať potichu, pretože sledujú oblasť pod sebou. Keď ich zlikvidujete, tak môžete použiť ich granátomet namontovaný na zábradlí. Ním ostreľujete oblasť pod vami a pri dobrom mierení môžete zlikvidovať väčšinu nepriateľov. Potom tam stačí napochodovať a doraziť zvyšok. Na rozvodné potrubie umiestnite výbušninu TNT a utečte. Jej výbuch splní úlohu.
Alterantíva:
Keď získate výbušninu TNT, zavolá vám kamoš, je v úkryte povyše M-S Pipeline. Kamoš chce, aby ste pred odpálením potrubia zničili riadiacu pumpu. Tá je v tábore neďaleko od potrubia, západne v Mertens-Segolo Pipeline Company. Tam je to celkom jednoduché, pretože sa môžete vyhnúť nepriateľom. Vezmite si vlastné výbušniny, ktoré zoženiete u obchodníka. Priplávajte z východnej strany a nepozorovane sa dostaňte až k budove. Vyskočte na krabicu a na stenu budovy umiestnite výbušninu. Stiahnite sa a z diaľky ju odpáľte. Zničíte tým pumpu a ani si vás nepriatelia nevšimnú.
Potom zničte aj potrubie, rovnakým postupom, ako pri bežnom prechádzaní tejto misie. Keď zničíte potrubie, ozve sa vám váš kamoš. Je v zatopenej bani a ohrozujú ho tam nepriatelia, tak mu utekajte na pomoc. Kaňon pod vami, aj veľká časť tábora pri bani, sú zatopené, no k bani sa môžete dostať v pohode aj autom. Tam len pomôžte zlikvidovať nepriateľov ohrozujúcich vášho kamoša a misia je splnená.



6. Vojna frakcií

Keď ste splnili všetky hlavné úlohy hry, tak zájdite k víťaznej frakcii, u mňa to bola APR. Víťazná frakcia si dohodla stretnutie s druhou frakciou, aby konečne ukončili konflikt. V pivovare Seko (Bowaseko Brewing Company) (za UFLL je schôdzka v dedine Sediko). Máte vodcovi druhej frakcie zaniesť dokumenty, odkaz, že vodca víťaznej frakcie prijíma jeho podmienky a naspäť máte doniesť kufrík s diamantmi. Keď budete opúšťať budovu, dole na vás čaká váš kamoš a povie vám, aby ste nenosili získané diamanty naspäť, ale aby ste ich doniesli na letisko, tam na vás bude čakať s ďalšími kamošmi a vraj tam dorazí lietadlo, ktoré vás odvezie z krajiny, no len ak pilotovi zaplatíte v diamantoch.
Zájdite do dohodnutej oblasti, no už pri príchode vidíte, že niečo nie je v poriadku. Všetko je v plameňoch a po zemi sú mŕtvoly. V budove nájdete mŕtvolu šéfa frakcie, s ktorým ste sa mali stretnúť (v tomto prípade je to Mbantuwe, ak je víťazná frakcia APR). Pohľadajte teda aspoň kufrík s diamantmi a vezmite si ho. Keď ho vezmete, niekto vás napadne. Je to Šakal. On zabil vojakov, aj vodcu druhej frakcie. Povie vám pár slov o tom, ako chce zničiť toto zlo a omráči vás.



7. Väzenie

Preberáte sa vo väzení a vo vedľajšej cele je váš kamoš. Vraj vás čakal na letisku, no neprišli ste a bez diamantov pilot odletel. Napadli ich vojaci a jeho zatkli. Keď dohovorí, prídu vojaci a odvedú ho/ ju z cely. Po chvíli môžete aktivovať stenu medzi vašimi celami. Je stará a popukaná, tak ju vykopnete. Prelezte do susednej cely, ktorá je otvorená, keďže ju nechali prázdnu. Ste vo väzení, tak nemáte žiadne zbrane, na zemi tu aspoň nájdete lieky proti malárii a mačetu. Vyjdite hore schodmi a na krabici pri stĺpe máte pištoľ a samopal. Pri vás sú aj dvere vedúce z basy, takže môžete hneď utiecť, no ak chcete zachrániť svojho kamoša, tak si ešte počkajte. Sledujte krvavé stopy na podlahe. Odniesli ho do podzemia, je to neďaleko vás, pri stene napravo pár metrov pred vami sú schody vedúce do podzemia. Plížte sa poza krabice a čakajte na správny moment pre presun, pretože na dvore sa pohybujú stráže. Ak chcete, môžete si to s nimi vybaviť, keď už máte zbrane, ale potichu je to jednoduchšie.
Keď zídete dole schodmi, len pokračujte chodbami, až narazíte na chodbu s dvoma vojakmi. Tí tam zostanú stáť a neodídu, takže ich treba zabiť. Ak budete veľmi rýchly, tak ich zložíte oboch mačetou a nevyvoláte poplach. Poplach spustíte, ak zaznie aspoň jeden výstrel a dole sa nahrnú vojaci z nádvoria. Pokračujte chodbami až do cely, do ktorej vstúpte a tam nájdete svojho kamoša. Týmto je už zachránený, akurát, že chce odísť sám. Takže sa vráťte na chodbu a opäť hore na nádvorie. Ak ste nevyvolali poplach, tak sa preplížte tak, ako ste prišli a utečte preč. Pred väznicou máte auto, nastúpte a vezte sa mimo. Keď sa dostatočne vzdialite od väznice, misia spočívajúca v úteku z väzenia bude splnená.



8. Zúčtovanie frakcií

Keď utečiete z väzenia, ozve sa vám biely, žoldniersky pobočník vodcu, ktorého zabil Šakal a za vraždu ktorého ste vy skončili vo väzení. Máte za ním prísť do mesta Sefapane. Chce, aby ste zabili vodcu víťaznej frakcie. V tomto prípade je to Tambosa, ktorý bude v Sediko (inak by to bol Mbantuwe v Bowaseko Brewing co.). Keď pôjdete do Sediko, môžete sa z juhu v noci pokojne priplížiť až k budove, v ktorej je Tambosa. Je tam nejaký jarok medzi kríkmi, ktorý vedie k budove, vojdite do nej a po rebríku vylezte na poschodie. Tam je Tambosa. Začne na vás hovoriť, no ak mu dáte čas, vytiahne zbraň a napadne vás, no horšie je, že tým vyvolá poplach, tak ho hneď zabite tichou zbraňou a môžete sa dostať preč tak, ako ste sem prišli a bez boja s ostatnými vojakmi.
Vráťte sa do mesta a tam na vás čaká pobočník vodcov z predošlej hernej oblasti, pre ktorého ste začínali pracovať a ktorý teraz po zabití šéfov pracuje pre bieleho žoldnierskeho pobočníka vodcu z tejto oblasti, pre ktorého ste plnili posledné zabitie (proste opäť v závislosti od víťaznej a porazeneckej frakcie).
Zhrňme si teda obsadenie. Vodcovia oboch frakcií z Leboa-Sako, za UFLL Doktor Leon Gakumba a za APR Prosper Koutassi sú mŕtvi. Vodcovia oboch frakcií z tejto oblastí (Bowa Seko), za UFLL Addi Mbantuwe a za APR major Oliver Tambosa sú mŕtvi. Zostali nažive bieli pobočníci týchto vodcov, za UFLL Hector Vorhees a za APR Nicholas Greaves a okrem nich ešte žijú pobočníci z predošlej oblasti, pre ktorých ste mohli plniť úplne počiatočné úlohy a to za UFLL Joaquin Carbonell a Anto Kankaras a za APR Walton Purefoy a Artuor Quiepo.
Ak ste poslednú misiu plnili pre Vorheesa, tak vás v meste čaká Carbonell, alebo Kankaras, ak ste poslednú misiu plnili pre Greavesa, tak vás v meste čaká Purefoy, alebo Quiepo. Ten, s kým sa stretnete v meste, chce prevziať moc a ukončiť spory, tak vás pošle zabiť aktuálneho vodcu frakcie a aj druhého pobočníka, ktorý sa k tomuto novému vodcovi pridal. Takže, ak vás poslal napríklad Carbonell, máte zabiť Vorheesa a Kankarasa.
Vaše ciele sú v zatopenej bani, kde ste plnili poslednú úlohu pre APR. Tak ako predtým, opäť zlikvidujte stráže a napokon vstúpte do budovy, kde nájdete Vorheesa a Kankarasa (alebo Carbonella). Jedného z nich zabite, obaja chcú, aby ste zabil toho druhého. Jedného si zvoľte. Ten druhý, ktorý prežije, chce, aby ste zabili toho, čo vám zadal túto úlohu. Môžete súhlasiť a proste odísť a nechať ho žiť (alternatívny spôsob pre túto úlohu), alebo ho zabiť a tým rovno ukončiť misiu.
Alternatíva:
Ak necháte žiť jedného z vašich cieľov, tak môžete prijať jeho úlohu a zabiť zadávateľa pôvodnej misie v meste (buď Kankarasa, alebo Carbonella). Zájdite do mesta a choďte k budovám uprostred, medzi sídlami frakcií. Pri jednej je rebrík, tak ním vylezte na strechu, zoskočte na slamenú strechu susednej budovy a vylezte tam na terasu. Z konca terasy máte výhľad na budovu UFLL a cez otvorené okno vidíte váš cieľ. Zastreľte ho ostreľovačkou a utečte potom z mesta, aby ste zažehnali poplach.



9. Zúčtovanie frakcií 2

Keď z vodcov frakcie UFLL zostal nažive len jediný, teraz treba spraviť očistu v druhej frakcii. Po splnení úlohy vám zavolá Reuben, aby ste sa stretli v bare, no máte sa pripraviť, že je tu aj jeden váš starý známy. Zájdite do baru a okrem Reubena je tam aj Purefoy, alebo Quiepo. Pohovorte si najprv s Reubenom. Chce len uistenie, že sa na vás môže obrátiť v prípade problémov, pretože nemá nikoho iného a ide loviť do nebezpečných vôd.
Po rozhovore s Reubenom si pohovorte s vodcom APR. Ten chce, aby ste zabili Greavesa a druhého pobočníka, ktorý sa k tomuto novému vodcovi frakcie pridal. Takže, ak vás poslal napríklad Purefoy, máte zabiť Greavesa a Quiepa. Skrývajú sa v Sepoko. Zbavte sa nepriateľov v tábore, sniperkou pozor na ostreľovačov a napokon vstúpte do budovy, kde sa skrývajú vaše dva ciele. Tak ako pri čistení predošlej frakcie, aj tu jedného z nich musíte zabiť, obaja chcú, aby ste zabili toho druhého. Jedného si zvoľte. Ten druhý, ktorý prežije, chce, aby ste zabili toho, čo vám zadal túto úlohu. Môžete súhlasiť a proste odísť a nechať ho žiť (alternatívny spôsob pre túto úlohu), alebo ho zabiť a tým rovno ukončiť misiu.
Alternatíva:
Ak necháte žiť jedného z vašich cieľov, tak môžete prijať jeho úlohu a zabiť zadávateľa pôvodnej misie v meste (buď Quiepa, alebo Purefoya). Zájdite do mesta a choďte rovno do centrály APR. Oslovte strážcu pri vchode, no ten vám namiesto bežnej prehliadky, kedy vám zabavuje zbrane, len ukáže, že je to OK, je to spojenec druhého vodcu a pustí vás dovnútra. So zbraňami len vyjdite hore a zabite váš cieľ. Potom utečte z mesta, aby ste sa zbavili poplachu, ktorý streľbou vyvoláte.



10. Novinári

Keď ste skončili s frakciami, ozve sa vám Reuben, jeho a pár ďalších cudzincov zavreli na letisku a bojí sa, že ich zabijú. Zájdite na letisko, ktoré je východne od mesta. Pri vstupe na letisko, vystúpte z vozidla a plížte sa po spodnej strane. Väčšina stráží je na hornej strane pri pristávacej dráhe, takže spodnou časťou sa dostanete celkom ľahko k budove, v ktorej držia zajatcov. Preplížte sa k vchodu a vstúpte dovnútra. Misia v podstate splnená, pretože ide len o rozhovor s Reubenom. Povie vám, že deportujú všetkých cudzincov, čo neveští nič dobré. Povie vám, že poslední vodcovia UFLL a APR sa chystajú zjednotiť a že vo väzení vypuklo povstanie, ktoré zorganizoval šakal. Taktiež vám povie, že nechce odísť s ostatnými a že zostáva v krajine, aby informoval svet pravdivo o tom, čo sa tu stane. Dá vám veci pre jeho rodinu, keby to neprežil. Vezmite si ich a tým je to vybavené. Vyjdite von a ak nechcete bojovať, tak sa preplížte naspäť z letiska presne tak, ako ste sa dostali dovnútra.



11. Finále

Z letiska sa vydajte do väznice. Vstupujete do finále, takže, ak ešte chcete niečo vykonať, tak to spravte, ak máte zvyšné diamanty, tak ich utraťte a vyberte si vhodnú výbavu. Vstúpte do väznice, kde je už po vzbure a uprostred nájdete len Šakala. Povie vám, že civilisti opustili krajinu a že je to tak lepšie, aby neboli zranení pri vašom likvidovaní choroby. Automaticky vás priberá do svojho plánu ukončiť vojnové šialenstvo a posiela vás na misiu. Máte dve úlohy, nájsť priekupníka so zbraňami, ktorý čaká na vrtuľník a má so sebou aj kufrík s diamantami, ktoré podľa Šakalovho tvrdenia, patria jemu. Druhou úlohou je zabiť zvyšných vodcov APR a UFLL, čo by nemal byť problém, pretože sú spolu a plánujú ďalšie zlo a vy ste ich dosadili do ich funkcií, takže sa k nim môžete dostať bez boja. Pokračujte so Šakalom k zadnej bráne väznice. Otvorte ju a prejdite do oblasti, ktorá vám bola doteraz počas hrania neprístupná.
Najprv vstúpte do oblasti Srdce Temnoty (Heart of Darkness). Pod kopcom je pod vami skupina vojakov. Môžete ich ostreľovačkou trochu preriediť, než sa vyberú hore za vami. Môžete sa stiahnuť smerom k väznici a ukryť sa a pokračovať v záškodníčení, alebo ich agresívne doraziť. Dole máte lekárničku, nejaké zásoby a tiež granátomet, ktorý sa mi však zdalo na nich používať zbytočne riskantné. Pokračujte ďalej do bažín popri rieke. Na prvom ohybe máte úkryt, kde si môžete doplniť aspoň výbavu a pospať si, nemáte tam krabice s druhými zbraňami (ak ste si ich kúpili). Pri rieke sú dve menšie skupiny vojakov, ktorých môžete potichu celkom ľahko zlikvidovať. Napokon dorazíte do močiara. Na brehu za močiarom je ďalšia skupina vojakov a pár ich pochôdzkuje aj v močiari. Ak máte sniperku, tak sa hodí a potom príručnou zbraňou doraziť tých, ktorí sa k vám rozbehnú. Za močiarom je kaňon, za ktorým máte ďalší úkryt, no aby ste sa k nemu dostali, musíte prejsť kaňonom pod vami. V ňom je ďalšia skupina vojakov, no zhora ich môžete ľahko dostať tichou zbraňou a po ich spozornení ich doraziť priamou paľbou a pár granátmi. Ak ste si uložili do krabíc zbrane, môžete si potom v úkryte vziať nové. Celkom sa hodí bazuka, ktorou si môžete rýchlo odbaviť prvú úlohu.
Vyrazte do hornej oblasti, kde je tábor vojakov. Ten je za mostom na druhej strane, no stráže sú aj na ceste pred trhlinou. Nik na vás neútočí a môžete zájsť až do tábora, kde nájdete oba vaše ciele. No pokiaľ si ich vyhliadnete zo západnej strane a zamierite poriadne bazukou, môžete ich vyradiť bezpečne a z diaľky a rýchlo sa stiahnuť. Po ich likvidácii (respektíve, po akomkoľvek útoku a streľbe) na vás začnú samozrejme všetci vojaci útočiť a ak by ste ciele zlikvidovali zbližšia, bol by ústup ťažší a z diaľky sa vyhnete zbytočnému boju.
Nemusíte potom postupovať cez týchto vojakov, vráťte sa naspäť k úkrytu a choďte potom na pristávaciu plochu na juhu. Tam nájdete mŕtveho obchodníka a pri jeho tele a pri kufríku s diamantmi stojí váš najlepší kamoš. Pri rozhovore sa objaví váš najlepší kamoš/ kamoška z predošlej hernej oblasti, ktorého ste považovali za mŕtveho a hovorí tomu druhému, aby vás zastrelil. Evidentne im šlo o diamanty. Váš súčasný kamoš sa vám ospravedlní a napadne vás spolu so všetkými vašimi priateľmi. Zaujímavé, že medzi toľkými ľuďmi, ktorým ste pomáhali, sa nenájde ani jeden jediný, čo by vám pomohol. Proste sa strhne divoký boj a vy musíte všetkých postrieľať, takže bojujte. Ak niektorí z nich prežije a zostane na zemi ranený, môžete sa k nemu nahnúť, ale už nemáte možnosť liečby, ale môžete mu len zasadiť ranu z milosti. Takto skončili všetci vaši priatelia. Napokon si vezmite kufrík s diamantmi a pokračujte ďalej na sever.
Narazíte na úkryt. Vstúpte doň a tam vás čaká Šakal. Dajte mu kufrík s diamantmi. Na stole je pri kufríku, ktorý tam dáte, aj autobatéria. Povie vám, že na skaly umiestnil výbušniny, ktorých výbuch zablokuje cestu a tak nebudú môcť vojaci prenasledovať utečencov. No smola je, že je pokazená rozbuška a tak ich treba odpáliť autobatériu a tým pádom ten, čo to spraví, zomrie pri výbuchu. Jeden z vás to musí spraviť. Druhý má vziať kufrík s diamantmi, zájsť na neďalekú hranicu, podplatiť stráže, aby mohli utečenci prejsť a potom sa má sám zastreliť. Zomreli vodcovia frakcií, vaši žoldácki priatelia a Šakal je presvedčený, že ak má toto zlo skončiť, tak musíte aj vy dvaja. Takže vy si už len zvoľte, či si vezmete batériu, alebo diamanty. Ak si vezmete batériu, tak sa vydajte západnou cestou smerom na juh a takto sa dostanete na bralo nad cestou, ktorou ste prišli k Šakalovej chate. Cestou k bralu vás čaká skupina vojakov, no je to záver, tak na nich vrhnite, všetko čo máte. Na brale položte batériu k výbušninám a odpáľte ju. Koniec. Bum.
Ak si vezmete kufrík s diamantmi, tak pokračujte ďalej na sever k hranici. Cestou vás čaká tiež skupina vojakov, no keďže končíte, nemusíte ničím šetriť a rozmašírujte ich. Potom zájdite na strážnicu hranice a vnútri odovzdajte vojakovi diamanty. Koniec.
Reuben sleduje zachránených civilistov a v diaľke zbadá výbuch na kopci.

1. časť | 2. časť

Súvisiace hry: Far Cry 4
Far Cry: The Wild Expedition
Far Cry 3: Blood Dragon
Far Cry 3
Far Cry



Diskusia Príspevkov: 100 Hodnotenie
1184 hlasov

100
60
20

80
40
0
53
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |






 SK | CZ© 99-2014 [ ABCgames.sk
Facebook   Google+
ABCgames.sk | E-shop s hrami | Sector.sk |