HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYPREKLADYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÉ
KALENDÁR
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KÚP SI HRU
UŽÍVATEĽ
Prihlásiť
Registrácia


Užívatelia
Hry v obchode
Zlacnené hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráca
ŠTATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Preklady:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
18684
5448
5063
1423
1597
6913
5063
10333
1687

Online 5210 užívateľov

Návody > S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl


Zobrazení:261164
Autor návodu:Andrej Eperješi, ABCgames.sk

Úvod

Po výbuchu atómovej elektrárne sa v okolí Chernobylu vytvorila zóna, ktorá je plná dravých mutantov, nebezpečných anomálií rôznych druhov a najmä cenných artefaktov a stopárov, ktorí po nich v zóne pátrajú. Títo Stalkeri v zóne pátrajú po artefaktoch, ktoré sa vytvorili pri rôznych anomáliách a mimo toho, že poskytujú rozličné účinky svojim nositeľom, majú tiež značnú hodnotu a peniaze sú cieľom pre ich zbieranie a následný predaj. Mimo stalkerov je v zóne viacero ľudských skupín, ktoré tu majú svoje vlastné ciele, tiež sú tu banditi, ktorí sa chcú priživiť na komkoľvek a svoje poslanie si tu plní aj armáda.
Vzhľadom na to, že Zóna je plná nebezpečenstva, sú jej obyvatelia vždy ozbrojení a nedôverčiví, preto nečakajte vrelé privítania. Vašimi spojencami sú zo začiatku len ďalší stalkeri, pretože žijú ako istá komunita, riadiaca sa svojimi vlastnými pravidlami. No ani okoloidúci stalker za vás nebude nasadzovať život, pokiaľ o vás nič nevie. Môžete si budovať istú reputáciu pomáhaním iným stalkerom a tak si z nich spravíte priateľov.
Vy ste jeden z týchto stalkerov, no neviete presne, kto ste. Polomŕtveho vás našiel iný stalker a priniesol vás k obchodníkovi Sidorovichovi. Viete len, že pátrate po stalkerovi menom Strelok. Takže to je váš hlavný cieľ a na ceste za ním môžete skúmať oblasť, bojovať, zbierať artefakty a plniť postranné úlohy pre vašich susedov.



Úlohy

Plnené úlohy sú zväčša rovnaké, niečo získať, či nájsť a priniesť, alebo niekoho zabiť. Väčšinou máte označené presné miesto na mape, kam máte ísť. Výnimkou sú úlohy, kde máte nájsť napríklad artefakt, alebo časť zvieraťa / mutanta – v takom prípade musíte pátrať sami. Niektoré úlohy sú umiestnené až vo vzdialenejších oblastiach, tak si premyslite ich prijatie, na niektoré vedľajšie úlohy máte totiž časové obmedzenie (zväčša 1 deň), prípadne sa ešte necítite pripravený pre cestu na veľkú vzdialenosť.
V návode je spísaný len priamy postup hrou po jednotlivých oblastiach pri plnení úloh hlavnej príbehovej línie.



Život, boj a anomálie

V jednotlivých oblastiach musíte byť opatrný. Máte síce zbrane a brnenia, no stalker nie je super bojovník a ani zbrane nie sú najpresnejšie, či najspoľahlivejšie. Preto využívajte vždy prostredie, kryte sa a snažte sa nebežať v ústrety nepriateľskej streľbe. Tiež sa oplatí postupovať nenápadne a využiť moment prekvapenia. Je možné tiché prikradnutie sa a bodnutie nožom, alebo strela z pištole s tlmičom priamo do hlavy. Pre tichý postup si sledujte ukazovatele viditeľnosti a hluku, ktorý vydávate. Hluk môžete znižovať plížením sa (dva módy, shift a ctrl + shift) a viditeľnosť skrývaním sa. Tichý postup je však možný len ojedinele, pretože bez ohľadu na tiene a noc, keď sa nepriateľ pozrie vaším smerom, tak vás zbadá. Rovnako je výhodný aj beh, ktorým sa môžete rýchlo presúvať v prípade, že vás odhalia a ste na mieste, kde sa nemôžete veľmi dobre kryť.
Pri boji mierte nepriateľom najviac na hlavu. Ich brnenia toho veľa znesú, niekedy aj celý zásobník, no po pár ranách do hlavy je po nich. Preto buď mierte na hlavu z diaľky ostreľovačkou, alebo zbližšia aj riskujte mierny zásah, ale vy mierte na istotu na hlavu.
Pri boji môžete byť vážnejšie zranený a začnete krvácať, čo sa vám zobrazí symbolom kvapky v pravom dolnom rohu. Vtedy použite obväzy na zastavenie krvácania, inak budete strácať život. Pri slabšom krvácaní môžete tiež počkať a po chvíli sa samo zastaví. Čakaním sa vám tiež obnovuje život, ale veľmi pomaly, preto sa na to nedá veľmi pri bojoch spoliehať.
V pravom dolnom rohu sa vám môžu ešte zjaviť symboly radiácie a príboru. Príbor značí, že ste hladný a tak stačí zhltnúť pár konzerv, či chlebov a ste nasýtený. S jedlom netreba príliš šetriť, lebo nie je drahé a pomerne často ho nájdete u zabitých nepriateľov a ako doplňovač života sa nehodí. Symbol radiácie sa vám objaví, ak necháte svoju postavu príliš dlho vystavenú radiácii. Niektoré oblasti sú radiáciou priamo zamorené a taktiež radiáciu vyžarujú niektoré anomálie. Vždy ste upozornený na jej prítomnosť, takže sa od nej držte ďalej. Na zníženie radiácie potrebujete antiradiačné sérum, ktoré sa vyskytuje menej a je v strednej cenovej úrovni pri nákupe, ale zbaví vás radiácie kompletne. Po menších dávkach vám radiáciu z tela odstraňuje vodka. Tá je lacnejšia, častejšie ju nájdete, no po jej vypití na vás zaúčinkuje aj alkohol a ovplyvní na chvíľu vnímanie.
Pri postupe narazíte aj na množstvo anomálií rozličného druhu (blesky, radiácia, gravitačné), ktoré ohrozujú aj vás, no môžete ich využiť aj vo svoj prospech, keď tam nalákate nepriateľa. Vidíte ich ako poruchu priestoru a keď sa k nim priblížite budete varovaný rozzrneným obrazom. Pokiaľ sa vyhnete priamo centru anomálie, môžete takto prebehnúť po jej okraji bez zásahu.



Výbava

Vždy sa vhodne zásobte. Pamätajte, že nemôžete uniesť viac, než 50 kilo vybavenia, čo sa zo začiatku zdá celkom v pohode, no aj munícia, či lekárničky, ktoré sú ľahké, spravia svoje pri väčšom množstve. Preto majte len obľúbené zbrane a muníciu vhodnú do nich. Rôzne zbrane totiž využívajú rozličnú muníciu. Taktiež majte lekárničky. Sú tri druhy, červené, ktoré liečia zranenie, modré, ktoré liečia a zastavia krvácanie a žlté, ktoré liečia a znižujú účinky radiácie. Štandardom je nosiť hlavne červené, ktoré získavate najčastejšie a preto okrem nich noste aj obväzy, ktoré zastavujú krvácanie a tiež nejaké antiradiačné lieky, alebo vodku, ktorá taktiež znižuje účinky radiácie. Tiež majte so sebou pár kusov jedla, aby ste sa zbavili otravnej ikony hladu, ktorá sa občas objaví.
Pri výbere zbraní si všímajte ich štatistiky. V prvom rade preto, aby ste zistili, ktorá zbraň je vhodnejšia (presnosť, rýchlosť), ale tiež pre opotrebovanosť. Viac opotrebované zbrane majú skôr tendenciu sa pri streľbe zaseknúť. Preto aj pri predaji sa pri rovnakom druhu zbraní zbavujte tých najopotrebovanejších.
Niektoré časti zbraní, ako zameriavač, alebo prídavný granátomet môžete odmontovať (čo robte, tieto predmety sú cenné, tak ich nepredávajte), čo sa hodí, ak chcete predať opotrebovanú zbraň, alebo namontovať ich na kvalitnejšiu zbraň.
Predmety získavate samozrejme klasickým zabíjaním nepriateľov, ktorých oberáte o ich výbavu. Z tej si necháte čo sa vám hodí a čo nepotrebujete, predáte u obchodníkov, u ktorých si tiež môžete dokúpiť čo potrebujete. Nejakú odmenu tiež dostanete za plnenie úloh. Tiež rozbíjajte krabice a otvárajte malé kufríky, v ktorých sa tiež môže objaviť nejaká výbava.
Ďalším spôsobom pre nabaľovanie sa je vyberanie ukrytých zásob. Prezerajte každú mŕtvolu (nielen tých, čo sami zabijete, ale aj mŕtvoly, na ktoré narazíte), sú na mape zobrazené šedou bodkou. Pri prehliadke niektorých získate od nich správu, kde ukryli zásoby, ktoré niesli a z rozličných dôvodov ich nevzali so sebou. Tieto miesta sa vám potom zobrazia na mape (v rozličných oblastiach, nie vždy v tej, kde ste vy) a vám už len stačí sa po ne potom zastaviť.
Medzi výbavu patria aj artefakty. Tie majú rôzne vlastnosti a môžu vylepšovať niektoré vaše atribúty. No zároveň s pozitívnymi majú aj negatívne účinky (môžu napríklad zvyšovať odolnosť proti radiácii, no zvyšujú krvácanie, alebo znižujú odolnosť pri zásahu) a tak je na vás, či sa vám niektoré oplatí používať. Artefakty môžete získať ako odmenu za questy, ale najmä v okolí anomálií. Neraz sú priamo v ich centre, odkiaľ ich môžete vziať, vytlačiť, či odstreliť pre bezpečnejšie získanie.



Cordon

Začínate v oblasti Cordon, čo je okrajová oblasť Zóny. Tu sa zhromažďujú stalkeri nováčikovia. Nečíha tu až tak veľa nebezpečia ako v iných oblastiach, no na druhej strane tu nie je ani tak veľká korisť. Keď vyjdete z podzemného bunkra obchodníka Sidorovicha, tak ste hneď pri malej osade nováčikov stalkerov, ktorých vedie ich vodca Wolf.
V tejto oblasti máte ešte na západnej strane starý mlyn a na východnej usadlosť, ktorú často využívajú banditi. Pod táborom na juhu je armádne stanovisko plné vojakov, ktorí tam strážia východ zo Zóny a útočia na každého, kto sa priblíži. Severná časť tejto oblasti je odrezaná od južnej vlakovým násypom. Prejsť sa dá popod most, kadiaľ vedie cesta, no tento prechod zabrala armáda, ktorá si tam zriadila stanovisko a za prechod požadujú 500 rubľov. Dávajte si na nich pozor, neraz sú v prestrelke s banditmi, alebo inými stalkermi a ak sa pripletiete k nim, môžu začať útočiť aj na vás. No na druhú stranu sa dá dostať aj inak. Naľavo od mostu je tunel vedúci popod násyp. V ňom je elektrická anomália objavujúca sa postupne v časových úsekoch, tak sa dá postup naplánovať. Napravo od mostu je zas na vzdialenom konci násypu pretrhnuté pletivo, kadiaľ sa dostanete na druhú stranu úplne bez problémov (len nezájdite príliš na kraj, je tam silná radiácia).
V severnej časti je na západe farma, kde môžete naraziť na mutantov, banditov, ale aj na stalkerov a na západe sú len dve opustené budovy. Na konci severnej časti, kde je prechod do susednej oblasti je malé, opevnené stanovisko, kde sa objavujú banditi.
Hlavné úlohy vám dáva Sidorovich. On aj vodca Wolf vám tiež môžu zadať pár vedľajších úloh. Sú to bežné veci, ako zlikvidovať pár diviakov na mieste skládky, pobiť mutantov na farme, nájsť brnenie (túto úlohu má Nible, ktorého zachránite u banditov. Na konci slepej bočnej cesty od sídla banditov je zasypaný tunel, v ktorom nájdete brnenie. Stráži ho pseudodog), nájsť chvost pseudodoga (jeden je pri brnení spomínaný vyššie a ďalší sú až v severnej časti za násypom), či priniesť konkrétny artefakt. Ďalšie Sidorovichove úlohy, ako zabiť chlapíka, čo sa vydáva za jeho agenta, alebo stalkera vydávajúceho sa za nováčika už budete musieť splniť v iných oblastiach.


1. Get Information fromt he Scout

Prvú úlohu vám Sidorovich zadá hneď na začiatku. Máte mu priniesť zásielku od jeho prieskumníka Nimblesa. Pred začatím môžete prehľadať budovy v osade, najmä pivnice a povaly a nájdete aspoň pár vecí do začiatku. Môžete si prilepšiť dobrým brnením. Za Wolfom vylezte po rebríku na povalu, no nevstupujte do nej a prejdite zohnutý po rímse na bok a na strechu. S rozbehom preskočte na strechu susedného domu (pri ceste von z tábora) a na nej prejdite na jej zadnú časť. Tam cez dieru v streche rozbite krabicu na povale (stále zvonka, nedostanete sa dovnútra) a z krabice si vezmite žoldnierske brnenie. Taktiež môžete z vraku auta vyskočiť na strechu susednej budovy a nájsť tam nejaké bonusy.

A. Talk to Wolf
Máte si pohovoriť s vodcom osady nováčikov. Stojí pri budove pred ohniskom, kde ho ľahko nájdete. Povie vám, že skupina, v ktorej bol aj Nimble, bola napadnutá banditmi a jeho zajali. Nemá dosť ľudí na to, aby ho mohol zachrániť, no ak sa nebojíte, poverí tým vás. Máte sa spojiť s jeho skupinou. Tiež dostanete nôž a pištoľ.

B. Meet with Folf´s People
Vydajte sa po ceste z tábora na hlavnú cestu a po nej doľava. Po chvíli pôjdete okolo pár naskladaných panelov pri maringotke. Sú tam dve telá. Mŕtvola má pri sebe lekárničku. Druhé telo je ranený Tolik. Dajte mu lekárničku, čo ho uzdraví (a spraví z neho vášho priateľa). Dozviete sa, že bol v skupine s Nimblesom, keď ich prepadli. Pokračujte ďalej po ceste ponad podchod a za podchodom sú napravo na kopci pri kríkoch traja prieskumníci, ktorých vedie Petruha. Povie vám, že v komplexe poniže je sedem, až osem banditov, ktorých musíte zlikvidovať. Môžete mu povedať, nech zaháji útok a všetci traja sa vrhnú na banditov. Môžete im pomôcť, alebo počkať, kto vyhrá. Taktiež mu môžete povedať, nech to nechá na vás a sami sa vydajte k banditom. To vám poskytne moment prekvapenia a pár ich môžete nenápadne zložiť (zvlášť, ak už máte pištoľ s tlmičom).

C. Kill the bandits at the car park
Budovy sú dosť zničené a tak vám to poskytne dosť možností pre krytie a útok. Pri otvorenejšej paľbe sa nesnažte hneď dostať dovnútra komplexu, aby vás neobkľúčili a útočte radšej z istejších miest, kým neskosíte aspoň pár banditov. Ostatných už potom dorazte.

D. Get the flash drive from Nimble
Keď pobijete všetkých banditov, choďte do budovy naľavo a tam sa krčí zajatý Nimble. Keď sa k nemu priblížite, je už zachránený, tak ho oslovte. Odovzdá vám flash drive a môžete si od neho vziať jednu vedľajšiu úlohu.

E. Take the flash drive to the trader
Vráťte sa do osady a oznámte Wolfovi, že ste pomohli jeho ľuďom a dá vám istú odmenu. Flash drive vezmite naspäť do podzemného bunkra a odovzdajte ho Sidorovichovi. Od neho a aj od Wolfa môžete odteraz prijímať vedľajšie úlohy.


2. Get to the Railroad Embankment

Sidorovich chce nejaké dokumenty (Find the militaries documents, splníte až neskôr) a popri tom, ak prijmete túto úlohu, tak vám poskytne možnosť získate nejaké informácie o Strelokovi. Taktiež si s ním teraz môžete pohovoriť o tejto oblasti a celkovo z neho vytiahnuť nejaké informácie.

A. Meet the journeyman
Máte zájsť za Sidorovichovým známym, ktorý vám má ukázať, ako sa dostať bezpečne do severnej časti oblasti. Je pri podchode naľavo od zničeného železničného mosta. Pri podchode cez železničný násyp nájdete tam mŕtvolu osoby, s ktorou ste sa mali stretnúť. V podchode elektrické anomálie.

B. Traverse the railroad embankment
Z PDA mŕtveho zistíte, že anomálie sa objavujú v časových intervaloch a dá sa načasovať prechod podchodom na druhú stranu. Môžete si to skúsiť. Pri popise oblasti Cordon sú popísané ďalšie možnosti, ako sa dostať na druhú stranu, teda zaplatiť vojakom, alebo prejsť z východného kraja. Na druhej strane máte úlohu splnenú.


3. Learn Something about Strelok from Fox

Keď sa dostanete na druhú stranu koľajníc, ozve sa vám Sidorovich a povie vám o stalkerovi menom Fox, ktorý je v tejto oblasti a má informácie o Strelokovi.

A. Help Fox
Choďte na východnú stranu k dvom opusteným budovám. V jednej z nich leží na zemi zranený Fox. Dajte mu lekárničku. Keď sa preberie, chvíľu si počkajte a dorazí niekoľko psov. Pomôžte mu ich zabiť.

B. Get information about Strelok
Potom, čo ste mu dvakrát pomohli ho oslovte a dostanete odmenu a tiež aj informáciu o Strelokovi. Nevie o ňom veľa, ale pošle vás za svojim bratom menom Seriy. Ten by mal vedieť viac.
Teraz sa musíte presunúť do oblasti Garbage. Vydajte sa na severný koniec oblasti. Tam je malé stanovisko umožňujúce prechod do ďalšej oblasti. V stanovisku sú často banditi. Po ceste k prechodu som občas narazil na banditov, niekedy bojovali s ďalšími stalkermi a niekedy tam nebol nik. Pobite banditov pri a v budove a prejdite.


Garbage

Táto oblasť je križovatkou spájajúcou štyri ďalšie oblasti (vrátane oblasti Cordon, odkiaľ ste prišli). Zo začiatku je naľavo vrakovisko vozidiel, ktoré okupujú stalkeri (pri návratoch som však často zistil, že ich pobili banditi a novým stalkerom som pomáhal vrakovisko opäť dobyť). Oproti je na východe lesík, v ktorom je plno psov a pár žoldnierskych mŕtvol. Pri pred lesom, pri ceste je skládka nejakých panelov a materiálu a v nej býva malé hniezdo banditov.
Povyše vrakoviska, nad kopcom odpadu je tiež na západnej strane veľká vlaková hala. V nej sa často zdržiavajú stalkeri, ale sú dosť pod útokmi banditov, ktorí zas táboria pred halou pri prechode do oblasti Agroprom.
V oblasti sú tri veľké kopce odpadu. Na týchto kopcoch je celkom dobrá úroda artefaktov, ale sú (a najmä ich vrcholy) silne zamorené radiáciou takže musíte zvážiť pre a proti pri love artefaktov. Inak sa dajú kopce v pohode obísť, takže vás bezprostredne neohrozujú.
Napokon je tu už sever a severovýchod. Najprv pri ceste narazíte na zničenú, zväčša opustenú fabriku. Za ňou je prechod do oblasti Dark Valley. Úplne na severe má tábor hnutie Duty. V ich tábore sa môžete pohybovať, ale ak nemáte ich dôveru, tak vám neumožnia prechod do oblasti Bar, ktorá leží na severe (pokiaľ ich teda nechcete vystrieľať). Prechod vám umožnia, keď postúpite hlavnými misiami v časti Agroprom.


4. Meet Seriy

Hneď po vstupe do oblastí narazíte na ceste na stalkera Yurika, ktorého obkľúčili traja banditi. Pomôžte mu ich zlikvidovať a máte z neho kamoša. S ním môžete zájsť obďaleč na vrakovisko. Už ste mohli začuť rádiovú správu s volaním stalkerov o podporu. Na vrakovisku oslovte ich vodcu Besa a povie vám, že sa chystá útok banditov zo západu. Ponúknite im pomoc (čím splníte úlohu „Respond to the call for help“ a zároveň prijmete úlohu „Repel the bandit raid“) a choďte na západnú stranu vrakoviska. Nájdite si vhodnú pozíciu a likvidujte banditov, ktorí o chvíľu vtrhnú. Po úspešnej likvidácii banditov si pohovorte s Besom, ktorý vás odmení a ak chcete, podá vám aj informácie o oblasti. Potom pokračujte ďalej.

A. Learn something about Strelok from Seriy
Postupujte cestou na sever a na západnej strane je za prvým kopcom odpadu vlaková hala. Pri nej už začujete stalkerov žiadať o pomoc. Vbehnite tam a pomôžte im odraziť útok banditov, ktorí prídu zo západnej strany. Potom oslovte Seriya, ktorý vám tiež nedá presné informácie o Strelokovi, no pošle vás za svojim kontaktom menom Mole a tiež vám dá finančnú odmenu.
Z haly len vyjdite von na západ, smerom odkiaľ útočili banditi a na ďalších možno narazíte vonku. Pokračujte cestou do oblasti Agroprom.


Agroprom Research Institute

Táto malá oblasť toho v sebe veľa neskrýva. Má len dve komplexy budov. Uprostred je stará fabrika, kde sa navzájom zabíjajú vojaci a stalkeri. V juhozápadnej časti je budova výskumného inštitútu s priľahlými budovami slúžiacimi armáde, ktorá tento komplex stráži. Napravo od vstupu stojí za zmienku vlakový tunel. Je to trať, ktorá spája fabriku s halou v susednej oblasti Garbage. Tunel je však v strede zasypaný a tak prechodný, no v tuneli je veľké množstvo artefaktov, ktoré, ak sa vám už nehodia, môžete aspoň speňažiť. Nie sú tam nepriatelia, no je tam zároveň silná koncentrácia anomálií, takže opatrne.
Severná oblasť je vcelku pustá. V severozápadnej časti je ešte malé jazero, okolo ktorého si dávajte dosť pozor na radiáciu. Nájdete tu pár artefaktov a uprostred vody je maringotka, v ktorej sa ukrýva vojak Gritsay. Ten vám povie o katakombách, do ktorých pôjdete v rámci misií hlavného príbehu. Spájajú viaceré časti tejto oblasti. Veľa o nich nevie, no na mape vám aspoň vyznačí jednotlivé vstupy. Tiež vám dá mapku inštitútu s rozmiestnením hliadok.


5. Get Information About Strelok / Save Mole

Seriy vás poslal za Molem. Len čo sa priblížite k prvému komplexu budov, začujete volanie o pomoc.

A. Meet Mole´s group / Kill the soldiers / Save Mole
Za múrmi uprostred komplexu bojujú stalkeri s armádou. Mole je ukrytý a v bezpečí, no aby sa k vám pridal, musíte zlikvidovať vojakov. Nezabudnite si od nich vziať lepšie zbrane a s nimi majte tiež na pamäti, že si môžete prepínať medzi polo a automatickou streľbou, kde sa streľba jednotlivými nábojmi bez trhania hlavňou hodí najmä na vzdialenejšie ciele. Nemusíte vpadnúť priamo do víru boja hneď z prvej strany. Môžete si obísť múry a pohľadať iný vstup a tak sa dostať k vojakom odzadu. Pri bojoch získate aj ďalšie úlohy („Help the stalkers“ a „Save Mole“ – ktorej podúlohy sú pripísané pri tejto). Zlikvidujte vojakov.

B. Get info from Mole
Keď zabijete všetkých vojakov, tak sa na vnútornom dvore objaví Mole. Zájdite za ním. Poďakuje vám, no hneď sa musíte presunúť, tak vás vyzve, aby ste šli za ním. Nasledujte ho na západnú stranu za komplex. Tam zastane pri kanáli. Zatiaľ doň nevstupujte, ale oslovte Molea. Povie vám, čo vie.


6. Find Strelock´s Group´s Stash

Keď dohovoríte s Moleom, tak skočte do kanála, ktorý je hneď pri vás. Dostanete sa do podzemných chodieb, ktoré spájajú viaceré miesta v tejto oblasti. Na začiatku čakajú banditi (ktorých likvidácia sa môže objaviť ako jedna z vedľajších úloh) a ďalej na vás budú čakať vojaci. Taktiež tu môžete stretnúť aj dvoch humanoidných mutantov, jedného zneviditeľňujúceho sa a druhého s psionickou silou (controller). V kanáloch máte nájsť Strelokov úkryt a v ňom zistiť niečo viac o ňom samom. V tmavom prostredí kanálov nezabudnite, že máte baterku (L).

A. Find the stash
Prebojujte sa do prvej miestnosti. V nej sú naľavo schody vedúce do chodby s elektrickou anomáliou. Je to síce skratka, ale nechoďte tam. Odíďte teda jedinou druhou cestou, prejdite k točitým schodom a nimi zbehnite dole. Tam prejdite do väčšej chodbovitej haly. Z nej na druhej strane prejdite do užšej polkruhovej chodby, z ktorej vedú tri východy. Dva vedú do ďalšej polkruhovej chodby nad ňou, tak tam prejdite. V tejto chodbe je na stene medzi oboma prechodmi otvor, okolo ktorého sú naskladané krabice. Vstúpte do otvoru a vylezte hore rebríkom. Dostali ste sa do Strelokovho úkrytu.

B. Find information about Strelok in the stash
Prehľadajte jeho úkryt, kde môžete nájsť artefakt Fireball, brnenie, muníciu a lekárničky. Pozrite sa, ale hlavne na stenu za stojanom s mapou. V stene za mapou je otvor a v ňom flash disk. Vezmite si ho a získate informácie (a aj quest „Find out what happend to Ghost“).

C. Find the way out of the underground
Vráťte sa naspäť dole do tunela. Teraz treba ísť po dokumenty do oblasti plnej vojakov. Môžete sa vrátiť tak, ako ste prišli a vstúpiť do oblasti po povrchu, alebo sa môžete dostať priamo dovnútra cez podzemné tunely. V tom druhom prípade sa vráťte do predošlej polkruhovej chodby a z nej pokračujte do susednej, kde ste zatiaľ (zrejme) ešte neboli. Na konci chodby postupujte nahor točitým schodiskom. Nechoďte úplne hore, no v polovici schodov vstúpte do chodby (pozor na mutanta s psi schopnosťami) a na jej konci vylezte rebríkom na povrch.


7. Find the Militaries´ Documents

Potom, čo ste pre seba získali nejaké informácie o Strelokovi, je čas vydať sa na úlohu, ktorú od vás chcel Sidorovich. Zaútočte na vojenský komplex z povrchu, alebo cestou z podzemia.

A. Steal the militaries´ documents
Nech ste už zaútočili akokoľvek, čaká vás proste tuhá prestrelka s presilou vojakov. Nemusíte sa ponáhľať, takže kľudne využívajte úkryty a skôr si počkajte na vojakov, nech sa ukážu, než by ste sa vystavovali riziku. Po vyhladení vojakov vstúpte do najväčšej budovy (na ktorej je amplión, ktorý môžete rozstreliť, ak vám vadí poplach), v ktorej môže byť ešte zopár ďalších vojakov. Vyjdite na tretie poschodie a tam v jednej miestnosti nájdete na stole kufrík. Vezmite si ho a získate tak dokumenty.

B. Take the documents to the Barkeeper
Po získaní dokumentov ste dostali správu, že sa za vás Barman prihovoril u členov Duty, ktorí blokujú prechod do oblasti Bar v oblasti Garbage. Vráťte sa preto do oblasti Garbage. Cestou sa pripravte na to, že pri prechode medzi oblasťami čakajú armádne posily. Prestrieľajte si cestu a prejdite do oblasti Garbage.
Tu choďte na sever, kde majú tábor členovia Duty. Keď sa budete blížiť, zachytíte správu, že sa na ich tábor ženie skupina mutantov a zišla by sa im pomoc. Bežte preto do tábora a pomôžte im zlikvidovať mutantov. Nemusíte príliš riskovať, stačí, keď ich zabijete aspoň pár. Potom zájdite za vodcom pri bráne a oslovte ho. Za pomoc s mutantami a príhovor barmana vám povolí prechod a otvoria bránu. Prejdite.
V časti bar len zájdite do baru a barmanovi odovzdajte dokumenty. Dostanete odmenu vrátane stalkerského brnenia.


Bar

Bar je relatívne zachovaný komplex stavieb, ktoré spravuje skupina Duty. Od vstupu do oblasti po vstup do komplexu je to len krátka cesta, na ktorej vás otravuje iba zopár psov. Pri vstupe vám môže seržant Kitsenko poskytnúť nejaké informácie o oblasti. Z oblasti je možný prechod ďalej do Wild Territory a do Warehouse.
Je tu centrum skupiny Duty. Do ich hlavného stanu sa dostanete až neskôr pri postupe hlavnou líniou, keď vám to vybaví barman.
Taktiež je tu bar a aréna. Do nich je voľný prístup a v komplexe nájdete aj stalkerov, no všetci musia dodržiavať pravidlá Duty. V bare je pre vás podstatný barman. Nielen kvôli nápojom, ale súvisí s príbehovými misiami, môžete pre neho plniť vedľajšie a taktiež je to obchodník, takže opäť môžete predávať a dopĺňať si výbavu. V bare tiež nájdete pár stalkerov, ktorí majú pre vás ďalšie vedľajšie úlohy.
V bare je tiež týpek menom Snitch. Má pre vás na predaj za niekoľko tisíc informácie, no ide len o veci, ktoré hraním hlavného príbehu odhalíte aj sami.
V aréne môžete bojovať o peniaze. Nepriateľmi sú rozliční ľudia. V kancelárii arény je Arnie, u ktorého si žiadate zápasy a vyberáte výhru. Pri ňom je krabica, do ktorej sa uložia všetky vaše veci, ak vstupujete do arény. V aréne bojujete vždy len s tým, čo vám dajú k dispozícii. Zväčša je to len jedna zbraň s istým počtom nábojov a konkrétny typ brnenia. Aréna je obrovská hala s množstvom naskladaných krabíc a materiálu a každý súper začína na opačnej strane arény. Môžete sa priamo rozbehnúť a útočiť, no lepšie je pomaly sa plížiť popri krabiciach a využívať prostredie, o čo sa pokúšajú aj protivníci. Nájsť si vhodnú pozíciu a páliť. Postupne vás čaká zápas s jedným nepriateľom, potom s dvoma a s tromi, dvoma vojakmi spetsnazu, šiestimi banditami a so skúseným stalkerom v exoskeletone. Napokon vás čaká súboj piatich stalkerov (vrátane vás) s dobrými zbraňami a bojuje každý proti každému. Výhry sú od 1000 po 10 000, takže sa to oplatí.


8. Find the Documents in the Underground Lab

Keď v bare odovzdáte dokumenty barmanovi, povie vám, že potrebuje ďalšie. Tie sú v laboratóriu v oblasti Dark Valley. Dá vám jeden elektronický kľúč a povie, že na vstup do laboratória potrebujete ešte jeden a ten tam máte tiež získať. (Pred návratom si môžete tiež vziať v bare úlohu od chlapíka menom Brome. Chce, aby ste mu priniesli zbraň a to práve z oblasti, kam idete. „Find the weapon of the Dutyer“).
Vráťte sa preto do oblasti Garbage a vstúpte do Dark Valley. Pred cestou sa zásobte antiradiačnými prostriedkami a prípadne artefaktmi, ktoré znižujú radiáciu, pretože oblasť pri prechode medzi oblasťami je dosť zamorená radiáciou.


The Dark Valley

Temné údolie je tmavá a celkom prázdna oblasť. V severnej časti je veľké stavenisko, ktoré si za svoju základňu vybrali banditi. Na východe je malá budova, pod ktorou je uzavretý vstup do podzemného laboratória X18. Aj túto budovu okupujú banditi, aj keď v menšom množstve, než na severe. Južne je jazierko uprostred ktorého si na ostrovčeku dávajte pozor na radiáciu. No až na pár artefaktov tam nepotrebujete ísť.
Dole na juhozápade je stará prasačia farma. Tú v tejto oblasti obývajú stalkeri. Bullet, člen Duty, o nich nemá dobrú mienku a má pravdu. Môžete sa medzi nimi voľne pohybovať, no aj sa nechať nachytať. Pred budovou, v ktorej sú zhromaždení, stojí stalker Lyonya Little Man. Povie vám, že má na predaj skvelú zbraň za 800 rubľov. Ak mu ich dáte, povie, že máte chvíľu počkať, zájde dovnútra a len vám oznámi, že ste sa nechali okradnúť. Ak sa potom pokúsite vstúpiť, tak vás všetci stalkeri napadnú.


Free the Dutyer / Free the dutyer from prison

Hneď pri vstupe do oblasti je člen Duty menom Bullet. Práve vyspovedal raneného banditu a keď prídete, tak vás požiada o pomoc. Jeho kolegu zajali banditi a chystajú sa ho previesť do svojho tábora a on ho chce zachrániť. Nasledujte ho k ceste. Schová sa za prekážku pri ceste a povie, aby ste čakali na jeho výstrel. Schovajte sa na druhej strane a počkajte si. O chvíľu príde jeho kolega Vanya Caesar a za ním pôjdu dvaja banditi. Keď na nich Bullet vystrelí, tak mu ich pomôžte zabiť. Potom dostanete odmenu, čo sú peniaze, a veľmi užitočný ďalekohľad/ zameriavač, ktorý si môžete nasadiť na útočné pušky a tak ľahšie z diaľky likvidovať nepriateľov.
Taktiež sa od nich dozviete, že ich tretieho druha zajali v základni na severe a boli by radi, keby ste ho oslobodili. Stačí ho nájsť a vypustiť z väzenia. Popísané je to nižšie pri postupe základňou.

A. Sneak into the base
Musíte sa dostať do základne na severe. V nej je vodca banditov Borov, ktorý má kľúč do podzemného laboratória. Základňa je stavenisko a Borov je v budove, ktorá je zabezpečená pred priamym vniknutím zvonku, preto sa musíte dostať najprv do severnej časti základne a z nej postupovať po interiéroch.
Do severnej časti základne sa dostanete klasicky cez bránu na severovýchodnej strane. Druhý spôsob je nenápadnejší – na severozápadnej strane základne, zvonku za múrom pri stoke, je odpadová rúra. Vlezte do nej, prelezte do kanála a z neho hneď do potrubia naľavo. Na jeho konci ste v základni a schovaný za budovami.

B. Take the key to the lab from Borov
Zlikvidujte banditov a prehľadajte oblasť, ak chcete. Inak vstúpte do veľkej budovy, do garážovej haly. (Ak ste si vzali v Bare úlohu „Find the weapon of the Dutyer“ od Bromeho, tak tu, alebo v susednej budove bude bandita so zbraňou, ktorú chce, tak si ju už len vziať a zaniesť mu ju). V garáži vybehnite po schodoch na ochodzu a po spojovacom prechode prejdite do susednej tehlovej budovy. Tam vybehnite pár schodíkmi, prejdite doprava a chodbou na koniec k ďalším schodom. Zbehnite nimi o poschodie nižšie a dole máte dve cesty. Naľavo je cesta k väzňovi (Naľavo prejdete pár miestností a narazíte na schody nadol, ktoré vás dovedú k väzňovi pre úlohu „Free the Dutyer from prison“. Pri mrežiach stlačte tlačidlo, čím ich otvoríte a už len oslovte dutyera menom Shaggy Sergei) a napravo chodba s dierou v stene na konci, cez ktorú sa dostanete do dvojposchodovej haly. V nej vyjdite hore schodmi a v ľavej časti v bočnej miestnosti je Borov, ktorého zabite.
(Je tu ešte jedna cesta, len čo v severnej časti základne vstúpite do garáže, choďte naľavo k oknám a vyskočte nimi von. Ste hneď pred budovou s Borovom. Napravo je pletivo opreté o okno, tak po ňom vybehnite a vlezte dnu oknom. Ste rovno pri schodoch vedúcich k väzňovi a zároveň pri chodbe vedúcej do haly, nad ktorou je Borov.).
Keď Borova zabijete, prezrite ho a získate druhý kľúč k laboratóriu.

C. Get out of the bandit base
Máte sa dostať von zo základne banditov, no to je zrejme samozrejmé. Môžete použiť tunel, ako vám radí mapka (dole schodmi spred Borovovej izby na dvor a do susednej časti, kde je vstup do tunela), no môžete vyjsť akýmkoľvek spôsobom budete chcieť.

D. Find the entrance to the lab
Vonku choďte teraz do východnej časti oblasti, kde je ďalšia budova s banditmi, smerom od vstupu do tejto oblasti. (Na najvrchnejšom poschodí nájdete raketomet). Tu sa prebojujte po prízemí do vnútornej časti a tam zbehnite schodmi do podzemia. Na konci podzemnej chodby otvorte oboma kľúčmi (od barmana a od Borova) dvere a vstúpte do podzemného laboratória.


X18

X18 je podzemné laboratórium, v ktorom sa práve nachádzate. Čaká vás v ňom len zopár mutantov a viac anomálií (nové ohnivé, stačí prebehnúť a nezasiahnu vás), inak je oblasť celkom prázdna (až na dvoch silákov ku koncu). V oblasti sa stretnete s tým, že sa predmety okolo vás budú pohybovať a vrážať do vás. V podstate to môžete ignorovať, prípadne sa uhnúť. Nezmeníte to, nezastavíte to a odoberá vám to zo života len minimum.


9. Find the Codelocked Door

Po vstupe prejdite pár miestnosťami a narazíte na zavreté dvere s číselným zámkom. Musíte získať správny kód.

A. Discover the code that opens the door
Postavte sa chrbtom k dverám s kódom a choďte do dverí oproti vám. Za nimi do dverí napravo a pokračujte chodbou (napravo budete mať ešte jedny dvere, kde je šatňa. Prezrite si tam všetky skrinky a nájdete brnenie Monolith, útočnú pušku AK 74/2 s prídavným granátometom a pár granátov do neho). Na jej konci vstúpite do miestnosti a v nej za dverami naľavo je mŕtvola zamestnanca laboratória. Prezrite si ju a získate kód 1243.

B. Open the door using the code
Vráťte sa s kódom naspäť k zavretým dverám, vyťukajte ho na klávesnici pri dverách a tie sa vám otvoria. Prejdite nim a zbehnite dole schodmi.


10. Open the Door to the Control Center

Keď zbehnete dole schodmi do spodnejšej časti laboratória, napravo máte ďalšie dvere, ku ktorým potrebujete číselný kód, takže sa ho vydajte hľadať.

A. Discover the code that opens the door
V tejto časti vám stačí zájsť do najsevernejšej časti, čo je veľká hala vyčnievajúca nad ostatnými malými miestnosťami. V nej je malý dvojkončatinový obor pseudogiant. Spôsobuje malé otrasy zeme. Môžete k nemu vbehnúť, no môžete tiež po ňom páliť z dverí, kde ste relatívne v bezpečí. Zabite ho a prezrite si halu. Nájdete tu raketomet a druhého mŕtveho vedca. Vedec má u seba bezpečnostný kód 9524, ktorý potrebujete. Taktiež má u seba celkom dobrú zbraň IL 86.

B. Open the door using the code
Vráťte sa s kódom naspäť k zavretým dverám, vyťukajte ho na klávesnici pri dverách a tie sa vám otvoria. Prejdite nimi a vstúpte do haly.


11. Find the Documents in X 18 / Get Out of the Dark Valley

Konečne ste sa dostali do cieľa svojej cesty a to do centrály laboratória X18, kde môžete získať dokumenty pre barmana.

A. Find the documents
V miestnosti povyše naľavo si môžete trochu doplniť výbavu. Napravo vybehnite hore schodmi a v hornej miestnosti nájdete na pulte hľadané dokumenty, ktoré si vezmite. Tu nastáva menší problém. Už pri vstupe do miestnosti s dokumentmi na vás zaútočí „niečo“ ohňom. Tam stačí vbehnúť, vziať ich a utiecť. No ono to zatarasí dvere a nemôžete odísť, kým to nezničíte.
Váš nepriateľ je oranžová, takmer priehľadná guľa vznášajúca sa nad zemou a samozrejme prenasledujúca vás. Vypúšťa na vás prúdy ohňa. Stále sa hýbte a tak sa im vyhnete. Zdá sa mi, že do časti naľavo od zavretých dverí nechodí, takže tam si môžete v prípade potreby vydýchnuť. Zničiť ju môžete klasicky, streľbou. Nezdá sa, že by ju streľba nejako zraňovala, či spomaľovala, no po dostatočnom množstve zásahov guľa exploduje. Takže sa uhýbajte ohňu a strieľajte po nej. Nepomýľte si ju so začiatkom ohnivého prúdu, čím by ste strieľali do prázdna. Keď vybuchne, otvoria sa vám dvere a tiež budete mať krátku víziu.

A.1. Return to the trader
Do oblasti vtrhla armáda a vojaci sú už aj pri vás v podzemnom laboratóriu. Títo zo špeciálnych jednotiek majú Obokan, čo je lepšia zbraň, než Akmká, ktoré zrejme používate. Vráťte sa von z laboratória do budovy na povrchu a cestou sa prebojujte cez pár vojakov. Hore je množstvo ďalších vojakov, ktorí vystrieľali banditov sídliacich v budove. Môžete sa pokúsiť vojakov likvidovať, no len ak máte záujem, nie je to potrebné a stačí vám vybehnúť von a dostať sa preč z oblasti.
Dostali ste správu, aby ste sa vrátili za obchodníkom a na mape sa vám označil južný prechod (brána, ktorá bola predtým zavretá), tak bežte na sever a prejdite bránou, čím sa dostanete naspäť do oblasti Cordon.

Po vstupe do oblasti Cordon sa vráťte za Sidorovichom a ukážte mu dokumenty pre barmana a dá vám za ten pohľad 1000 rubľov. Ak chcete, môžete si prilepšiť dvoma vedľajšími misiami. Sidorovich má jednu špeciálnu „Steal the box from the army outpost“. Máte ukradnúť kufrík z vojenského stanoviska na juhu oblasti Cordon pri východe zo Zóny. Kufrík je v jednej zo zadných budov stanoviska. Máte to urobiť potichu a nerozrušiť vojakov, no to sa mi nepodarilo. Napriek poplachu a zabitým vojakom však kufrík prijal, vyplatil odmenu a misia bola splnená. Druhú úlohu „Protect the rookie camp from the Mercs“ má pre vás u nováčikov Fanatic, ktorý je vodcom, pokým sa nevráti Wolf, ktorý sa niekam vytratil. Máte zabiť skupinu žoldnierov, ktorí sa chystajú napadnúť túto osadu nováčikov. Sú zhromaždení pri maringotke, pri ceste neďaleko podchodu. Vybehnite teda smerom k nim a všetkých ich zlikvidujte. Potom sa len vráťte po odmenu za úlohu.

B. Bring the documents to the Barkeep
Vráťte sa cez oblasť Garbage do Baru. Ja som mal pri návrate na začiatku oblasti žoldniera, ktorý ma napadol, no keď som ho zabil, členovia Duty ma označili za vraha a začali útočiť. Zrejme je v ich spolku súčasťou folklóru nechať sa zabiť pri útoku, alebo to je nejaká chyba.
V bare dajte dokumenty barmanovi za 10 000 rubľov. Taktiež vám zadá novú úlohu, získať prekvapivo ďalšie dokumenty z ďalšieho laboratória. Veľmi nečakané.
Než sa vydáte do susednej oblasti, môžete si v bare od lovca (Hunter) vziať vedľajšiu úlohu „Find the family rifle“, ktorú môžete splniť práve v divokej oblasti. Chce, aby ste mu našli rodinnú pušku.


The Wild Territory

Divoké teritórium je zastavaná oblasť priamo susediaca s Barom a umožňujúca prechod do Yantaru. Túto oblasť obýva pár mutantov a banditov, no najmä jej dominujú žoldnieri. Môžete tu nájsť pár artefaktov a prehľadať budovy okolo vlakovej stanice, oblasť je celkom malá a jej väčšinu zaberá tento komplex. V komplexe tiež od nepriateľov získate nové, silnejšie zbrane, ako napríklad TRs 301.
Môžete tu splniť vedľajšiu úlohu „Find the family rifle“. V severozápadnej časti, pri zostrelenom vrtuľníku je vchod do podzemia. Tunely sú elektrické anomálie, ktorým sa len ťažko vyhýba. Pri vrakoch áut sú dva kontajnery. V jednom nájdete v kufríku pištoľ Big Ben a v druhom kontajneri, ktorý má otvor zo zadnej strany, nájdete priamo brokovnicu, ktorá je zbraňou pre Huntera. Zaneste mu ju potom do Baru.


12. Meet Kruglov

Po vstupe do oblasti sa pripravte na streľbu ostreľovačov v budove oproti vám. Buď prebehnite cez otvorené priestranstvo do budovy, kde ich zložte zblízka, alebo predveďte vaše ostreľovacie schopnosti. Postupujte ďalej a keď dorazíte k prvým vlakom, tak bude nasledovať scénka, v ktorej uvidíte, že žoldnieri zostrelili vrtuľník a ekológ z vrtuľníka, profesor Kruglov, vás požiada o pomoc.

A. Get through to Kruglov
So svojimi spoločníkmi je Kruglov pod paľbou v blízkosti zrúteného vrtuľníka. Máte chvíľu čas, ale nesmiete sa zas príliš zdržiavať, inak ho zabijú. Dostaňte sa k vrtuľníku a pomôžte ekológom zlikvidovať všetkých žoldnierov, ktorí na nich dorážajú.

B. Talk to profesor Kruglov
Po zabezpečení okolia vrtuľníka zájdite za múr, kde sa Kruglov ukrýva a oslovte ho.


13. Lead Kruglov to Yantar

Len čo ho oslovíte, tak vás prosí, aby ste ho odviedli do oblasti Yantar. Súhlaste.

A. Lead Kruglov to the exit to Yantar
Kruglov sa k vám pridá, ale značne bez rozumu. Nebude vás nasledovať, ale rovno sa vyberie ďalej. Trikrát sa na ceste zastaví v miestach, kde na vás číha viacero žoldnierov. Aspoň na týchto miestach sa pekne skryje a vy môžete likvidovať nepriateľov. Na treťom mieste, kde zvolá „Ambush!“ a kde vás čaká oproti pár žoldnierov, je napravo maringotka, v ktorej nájdete brnenie Wind of Freedom Suit. Napokon sa spolu dostanete k podchodu, ktorý vedie k prechodu do oblasti Yantar. V podchode je dosť anomálií, tak vám Kruglov povie, aby ste ním prešli najprv vy a potom príde za vami sám v ochrane svojho brnenia. Takže spravte, ako povedal. Stačí sa držať stredu, alebo prebehnúť. Na druhej strane na vás čaká pár prvých zmutovaných stalkerov. Keď ste von z podchodu, o chvíľu dobehne aj Kruglov.

B. Talk to Kruglov
Pokračujte ďalej s Kruglovom a zlikvidujte prípadných ďalších zombíkov. Keď sa zastaví, tak ho oslovte a úloha je splnená. Poďakuje vám a dá vám disk s údajmi o jeho výskume, za ktorý vám vraj barman určite rád zaplatí. Sám sa už vydá do Yantaru. Urobte to isté a prejdite do tej oblasti.


Yantar

Yantar je malá oblasť s ďalším podzemným laboratóriom. V oblasti sú v podstate len dve zaujímavé miesta. Malý bunker naľavo od vstupu, ktorý patrí ekológom skúmajúcim Zónu a veľký komplex v hornej časti oblasti. V oblasti sa stretnete so stalkermi zombíkmi a s humanoidnými mutantami snarkmi, ktorí sú rýchli a nepríjemní. Najviac zombie stalkerov je práve v hornom komplexe. Do neho sa zo začiatku nevydávajte, pretože je v ňom vysielač, ktorý pôsobí na ľudí a robí z nich zombie. Až keď získate od ekológov ochranu, môžete sa tam vydať.


14. Take Radiation Measurements

Po vstupe do oblasti choďte teda najprv doľava, na juh a vstúpte do bunkra. Dvere sa vám otvoria. Vnútri je Kruglov, ktorého ste zachránili z oblasti Wild Territories a jeho kolega Sakharov. Oslovte Kruglova a za pomoc dostať sa sem vám dá brnenie, aké používa aj sám – SSP-99 Ecologist. Potom oslovte profesora Sakharova, ktorý vás vyšle po vzorky s Kruglovom, aby mohol pripraviť ochranu pred vysielačom nad laboratóriom.

A. Talk to Kruglov
Po rozhovore s profesorom Sakharovom oslovte profesora Kruglova a povedzte mu, o čo vás Sakharov požiadal. Vyjdite von a Kruglov vás bude nasledovať.

B. Escort Kruglov to the measurement site
Kruglov sa sám vyberie do neďalekej rúry, ktorá vás dostane popod kopec do oblasti, kde potrebuje spraviť výskum. Už v rúre narazíte na pár zombíkov a ďalší vás čakajú pri východe. Zlikvidujte ich a o chvíľu nasleduje zvláštna mini scénka, po ktorej sa preberáte v autobuse.

C. Bring the results to Sakharov
Vonku leží Kruglov, tak ho oslovte a pomôžte mu na nohy. V okolí sú ďalší zombíci, tak ich zlikvidujte a vráťte sa s Kruglovom naspäť rúrou tak, ako ste prišli. Ak ho náhodou zabijú, výsledky vezmite sami, no mali by ste ho zvládnuť udržať nažive. V bunkri len oslovte Sakharova a odovzdajte mu výsledky. O chvíľu vám dá funkčnú Psi-helmu, ktorá vás ochráni pred účinkami vysielača nad laboratóriom.


15. Get Inside the Lab / Find Out What Happend to Ghost

Ďalej sa od Sakharova dozviete, že ich kolega Vasiliev spolu so stalkerom Ghostom pátrali po laboratóriu. Vasiliev to zrejme neprežil, no predpokladá, že Ghost sa dostal do laboratória. Zrejme niečo vedel a tajil to. Máte nájsť Vasilievovo telo, aby ste zistili, ako sa dostať do laboratória a máte tam aj vstúpiť.

A. Search Valiliev´s corpse
Vydajte sa západne od bunkra, k miestu, kde je pri malej močarine havarovaný vrtuľník. Tam nájdete Vasilievovo telo.

B. Find out what happend to Ghost.
Keď prehľadáte Vasilievovo telo, zistíte z jeho záznamu, čo sa približne stalo s Ghostom a tým splníte túto úlohu, ktorú ste začali ešte v Strelokovom úkryte v kanáloch pod Agropromom.

C. Get inside the lab
Zistíte, že vchod je v centrálnej budove komplexu na severe. Vydajte sa tam, vysielač vám už neublíži. Pripravte sa na hustú prevahu zombie a snarkov. Vstup do komplexu je klasicky cez bránu pri ceste a vnútri sa prebojujte za budovu uprostred. Z jej zadnej strany je vstup do budovy. Môžete ju prehľadať, no inak len zbehnite dole schodmi oproti vstupu a ste v laboratóriu.


X16

X16 je podzemné laboratórium, v ktorom sa práve nachádzate. Čaká vás v ňom dosť veľa zombie a mutantov. Celkovo je to však malá oblasť, ktorú tvorí len pár hál smerujúcich do poslednej, centrálnej kruhovej miestnosti.


16. Turn off psi-emission

Po vstupe zlezte dole rebríkmi a len sa prebojúvajte halami priamou cestou vpred. Napokon dorazíte do centrálnej, kruhovej haly, kde sa vám zapne odpočet štyri minúty. Ste priamo pri vysielači a vysielanie je tu tak silné, že vás ani vaša prilba neochráni dlhšie ako štyri minúty. Za tento čas musíte vypnúť vysielač pomocou štyroch panelov. V hale môžete pohľadať (aj po odpojení stroja) brnenie Berill-5M Armored Suit.

A. Turn off the 1st control module

B. Turn off the 2st control module

C. Turn off the 3st control module
V hale sú štyri podlažia. Najprv musíte vypnúť tri moduly. Na prvom poschodí, kde sa nachádzate, je prvý ovládací panel. Potom vybehnite po schodoch na druhé poschodie, kde je samozrejme druhý panel a na tretej plošine (poschodí) je tretí panel. Pohyb vám však sťažuje to, že plošiny aj schody sú plné zombíkovských stalkerov, s ktorými musíte bojovať, čo vás dosť zdržuje.

D. Unplug the Mechanism
Keď odpojíte všetky tri moduly, stále musíte v časovom limite vypnúť aj stroj. To už len vybehnite na najvyššie podlažie a napravo v riadiacej kabíne vypnite ovládacím panelom stroj.


17. Take the Documents / Get out of the Lab

Odstavením vysielača ste sa definitívne zbavili jeho hrozby v laboratóriu, aj na povrchu. Už len treba nájsť požadované dokumenty.

A. Get inside lab X16

B. Take the documents from Ghost
Do laboratória ste sa už dostali, takže treba vyraziť po dokumenty. Len prejdite zo štvrtého podlažia, kde ste odpojili vysielač ďalej chodbou a na konci poslednej haly nájdete telo Ghosta. Prezrite si ho a získate dokumenty. Taktiež si od neho môžete vziať jeho špeciálne brnenie (Ghost Suit), ktoré uzdravuje svojho majiteľa.

C. Get out via the secret tunnel
Napravo od Ghostovho tela je za pletivom v podlahe otvor, ktorým skočte dole. Dole je v stene ďalší otvor, ktorým prelezte a dostanete sa do podzemných tunelov pod celým komplexom. V tuneloch je pár mutantov a jeden pseudogiant. Len nimi prebehnite až na koniec, kde vylezte hore rebríkom. Ste v južnej časti komplexu. Preskočte pletivo, zoskočte z múru a ste vonku.

D. Talk to Sakharov
Už sa len vráťte do bunkra za Sakharovom a oznáte mu splnenie vášho poslania. Nezabudnite si pozrieť, čo má na predaj. Nájdete tam dobré kúsky brnenia (SSP-99M suit, SSP-99 Ecologist a SEVA Suit) a aj pár dobrých zbraní.


18. Find the Documents in the X16 Lab

Toto je úloha, ktorú ste dostali už na začiatku vašej púte z baru od barmana. Celý čas ste pracovali na jej splnení prostredníctvom ostatných úloh.

A. Find the X16 documents
Dokumenty ste našli počas plnenia predošlých úloh v podzemnom laboratóriu X16 pri mŕtvole Ghosta.

B. Bring the documents to the Barkeep
Vráťte sa naspäť do Wild Territories, kde si dajte pozor na nových nepriateľov v oblasti a odtiaľ naspäť do Baru. Oslovte barmana a odovzdajte mu dokumenty. Taktiež mu dajte disk, ktorý vám dal Kruglov za to, že ste ho dostali bezpečne k Yantaru. Barman vám zaň dá 5000 rubľov.
Barman vám povedal, že vám zariadil vstup do hlavného stanu skupiny Duty. Tá je tu v oblasti Bar. Je to časť, pred ktorou stoja na stráži vojaci a predtým vás nechceli vpustiť. Od generála Voronina môžete získať vedľajšiu úlohu „Obtain an Bulldog 6 from Freedom“.
Teraz môžete začať plniť novú úlohu, ktorú vám zadá, no odporúčam splniť najprv úlohu, ktorá sa vám objavila pri prezretí Ghostovho tela. Musíte sa vrátiť do starších oblastí, až na začiatok do Cordon.


19. Meet the Guide / Meet with Doctor

Túto úlohu ste získali v laboratóriu X16, keď ste si prezreli telo stalkera Ghosta, ktorý spolupracoval s vami hľadaným Strelokom.

A. Talk to Guide
Vráťte sa do oblasti Cordon. V rozpadnutej budove pri ceste smerom k železničnému násypu (kde je/ bol stalker Fox) je samotár Guide. Na základe informácií, čo ste našli u Ghosta, mu povedzte, že sa chcete stretnúť s doktorom. Povie vám, že doktor je v Strelokovom úkryte.

B. Meet with Doctor at Strelock´s hiding place
Prejdite z Cordonu do Garbage a odtiaľ opäť do Agroprom Research Institute. Choďte presne tak, ako keď ste jeho skrýšu hľadali po prvýkrát. Viete už kde je, tak sa tam v kanáloch presuňte. Pri pokuse o vstup do skrýše sa vám spustí animačka, kde sa vám prihovorí doktor a oslovuje vás Strelok. Pohovorí si s vami a zmizne, no nechá vám na pamiatku aspoň jeden questík a to „Secret stash at the Pripyat“.


Army Warehouses

Duty ovládajú bar a ich malú skupinku nájdete aj v tejto oblasti, no dominantou tejto oblasti sú Freedom, vojaci slobody súperiaci s Duty. Duty si kladú za povinnosť ochrániť svet pred Zónou a Freedom sa v tejto oblasti zas snaží chrániť vonkajšiu oblasť Zóny pred tou divokejšou vnútornou. Napravo od vstupu, na kopci nad cestou je malá farma, kde sa zdržujú vojaci Duty. Južnú a juhovýchodnú časť vypĺňa stará armádna základňa slúžiaca ako sklad, ktorú teraz ovládajú Freedom a majú tu svoj hlavný stan.
V západnej časti je malá dedina, ktorá je prázdna až na pár členov Freedomu. U nich si môžete od Murka vziať vedľajšiu úlohu „Kill the Bloodsuckers“, ktorej podstatou je zabiť všetkých týchto mutantov v dedine. Hľadajú sa trochu problematicky, keďže sa vedia zneviditeľňovať, no keď vás zaregistrujú, sami na vás zaútočia. Celkovo ich je asi päť. Keď úlohu splníte, ohláste to Murkovi a dá vám ďalšiu „Recieve a reward for the destroyed bloodsuckers“, ktorá spočíva len v tom, aby ste zašli na základňu Freedomu a od Skinflinta si vypýtali odmenu za zabitie bloodsuckerov.
Môžete tu splniť vedľajšiu úlohu pre duty „Obtain an Bulldog 6 from Freedom“. Vstúpte do základne Freedomu vo vojenskom sklade a tam pohľadajte chlapíka označeného ako Chef. Majte u seba aspoň štyri fľaše vodky. Rozprávajte sa s ním a občas spomeňte zbraň Bulldog. Zakaždým si vypijete a keď bude opitý, tak spomenie, že jednu stratili v opustenej dedine. Zobrazí sa vám to na mapke. V jednej z budov v dedine nájdete túto zbraň v pivnici. Potom ju len odneste do Baru generálovi Voroninovi.
V severozápadnej časti je na konci cesty malý tábor žoldnierov. Prechod je uzavretý, takže kam cesta vedie, nezistíte. Môžete ich vyhladiť, ale nemáte dôvod tam chodiť. Vo východnej časti je malé jazierko, kde je aj dosť radiácie a v drevenici nad jazierkom žije vojak Freedomu, z ktorého sa stal zombie. Nájdete u neho aj ich brnenie (Wind of Freedom). Medzi jazierkom a základňou Freedomu je mínové pole.
V severovýchodnej časti je prechod do oblasti Red Forest. Pri prechode majú tábor ďalší členovia Freedomu. Keď sa k nim priblížite, môžete im pomôcť s likvidáciu útočiacich Monolithov „Assisst at Freedom´s Barrier Outpost“. Veliteľom tejto hliadky je Cap, tak ho oslovte a potom pomôžte ostatným likvidovať skupinu Monolithov, ktorí sem bežia z Red Forestu. Za pomoc dostanete finančnú odmenu.

Hlavnou náplňou postupu v tejto oblasti je pridať sa k Duty, alebo Freedom a splniť pre nich pár úloh. Samozrejmé je však, že keď sa pridáte k jedným, druhí budú s vami nepriateľmi. No zároveň sa nemusíte pridať k nikomu. Proste si splňte pár vedľajších úloh a prejdite oblasťou do Red Forestu. Rozhodnutie je na vás.

- Freedom
Ak sa pridáte k Freedomu, tak zájdite do ich základne a do budovy uprostred, pred ktorou stoja stráže. Vnútri si na poschodí pohovorte s ich vodcom Lukashom. Lukáš chce, aby ste sa zbavili vojakov Duty, ktorí sídlia na farme pri vstupe do oblasti. Dostanete úlohu „Destroy the Duty Company“. Vyjdite do základne a pri moste oslovte Maxa. Ten sa so skupinou vojakov vydá k táboru Duty. Choďte s nimi a pomôžte im zbaviť sa všetkých vojakov Duty. Potom sa len ohláste po odmenu. Lukáš má pre vás ďalšiu úlohu „Deal with the Snitch“. Máte dostať zradcu v ich vlastných radoch, no musíte ho dostať pri čine. Vydajte sa na opustenú farmu na severe, ktorá je nad dedinou, neďaleko stanoviska žoldnierov. Na farme je Pavlik, no nesmie vás zbadať, inak na vás zaútočí a nezavolá svoj kontakt. Keď budete mať farmu na dohľad, tak sa plížte a sledujte ho ďalekohľadom. Po chvíli vojde do budovy a zavolá kontakt. Potom ho môžete zabiť. Len vbehnite a zastreľte ho. Vydajte sa smerom na západ k stanovisku žoldnierov. Odtiaľ prichádza Ara so svojou ochrankou. To je zradcov kontakt, tak ho zabite. Vráťte sa za Lukášom a dostanete odmenu 7000. Ešte vás pošle k prechodu do Red Forestu, aby ste pomohli tam, no tú úlohu ste už mohli spraviť predtým a pomôcť im tam s odrazením Monolightov.

- Duty
Ak sa pridáte k Duty, tak vybehnite na farmu a oslovte vodcu Skulla. Prvou úlohou je zlikvidovať ostreľovača Freedomu, ktorý im bráni dostať sa k ich základni. Takže v rámci úlohy „Kill the tower sniper“ sa vyberte k západnej stene základne Freedomu. Ostreľovač je na veži za múrom. Nájdite si vhodné miesto, odkiaľ na neho dovidíte a zastreľte ho. Oznámte to Skullovi a dostanete 4000. Už má pre vás len druhú úlohou „Kill Lukash“, v rámci ktorej sa chystajú napadnúť základňu Freedomu a vy máte zabiť ich vodcu Lukasha. Vybehnite najprv s vojakmi Duty k múru, tu na západnej strane základne a umiestnia tam výbušninu, ktorou časť múru odpália. Vtrhnú dnu, tak choďte s nimi. Mimo zabitia vodcu máte za úlohu tiež zlikvidovať troch zvyšných ostreľovačov v základni. Tu sa môžu vyskytnúť isté problémy, ak nezabijete najprv ostreľovačov, ak zabije Lukáša niekto iný, alebo ak zabijú vašich a nemá vám kto dať odmenu. V základni je inak aj poriadna hromada členov Freedomu, takže vás čaká hustá prestrelka. Keď základňu dobijete, tak sa vráťte na farmu a vypýtajte si odmenu. Neviem, či Skulla zabili, alebo zmizol, no odmenu 8000 mi vyplatil Lyonya Casanova. Pamätajte, že hoci sa služba pre Duty odohrávala len v základni Freedomu, rovnako na vás budú útočiť aj vojaci Freedomu pri prechode do oblasti Red Forest.


Red Forest

Toto je divoká oblasť plná anomálií, mutantov, snarkov, pár zombíkov a tiež tu majú tábor vojaci Monolithu. Už cestou zo začiatku narazíte na pár stanovísk Monoliťákov. Pri dome naľavo na plošine so sniperom by malo byť aj brnenie (PSZ-9d Duty armor). Hlavnú časť tvorí práve les plný mutantov. Môžete prejsť ním, alebo sa držať cesty, ktorá lemuje východnú časť, no na nej je zas dosť vojakov. Na konci oblasti poniže prechodu do Pripyatu majú väčšie stanovisko. Túto časť chráni val, ktorý však môžete prekonať na východe normálne po ceste, alebo z druhej strany cez les, cez diery v pletive. Do Pripyatu zatiaľ ísť nemôžete, pretože je tam pôsobí ďalší vysielač spôsobujúci zombiidnosť. V západnej, severozápadnej časti je komplex, ktorý je vaším cieľom pri postupe hlavným príbehom.


20. Turn Off the Brain Scorcher

Prejdite celou oblasťou do severnej časti a tam pokračujte cestou na západ do komplexu. Cestou k nemu, ktorá smeruje do kopca si dajte pozor na pár výbušných sudov, ktoré na vás vojaci zhadzujú. Cestou tu na vás budú dobiedzať prízraky rôznych nepriateľov, no sú neškodné a ak po nich strelíte, po jednej guľke sa rozplynú.

A. Reach the antennae
Keď sa dostanete ku komplexu, dajte si pozor na pár ostreľovačov na vežičkách. Do komplexu môžete vstúpiť troma vstupmi. Jedným je klasická brána na západnej strane. Na východe je zvalený strom opierajúci sa o múr a po ňom sa môžete dostať dovnútra. Ešte povyše stromu je časť múru zbúraná a prejsť sa dá aj tadiaľ, no tam vás ohrozuje radiácia. Vnútri je dosť vojakov, tak postupujte obozretne.

B. Find the entrance to the control bunker
Keď ste už v komplexe, nemusíte ho celý prehľadávať. Poniže dvoch strážnych veží, pod východným múrom je tunel, vo vstupe ktorého je vlakový vozeň. Vstúpte do vozňa a prejdete ním do tunela. Prejdite tunelom a na konci vstúpte do podzemnej časti.

C. Deactivate the machine
Tu na vás čaká len zopár mutantov, inak je oblasť úplne prázdna. V podzemnej časti síce nemáte mapku, ale celá oblasť je úplne priamočiara. Všetky bočné dvere sú uzamknuté a chodby zasypané, takže môžete ísť jedinou možnou cestou. Cestou môžete naraziť na zamknuté dvere, ktoré otvoríte kódom 342089, ktorý ste mohli získať, ak ste prehľadávali vojakov v tuneli. Na konci, pri poslednej slepej hale, sú naľavo dvere, za ktorými zbehnite schodmi ešte nižšie. Dole pokračujte na koniec do miestnosti s generátormi a pri poslednom vyjdite hore schodmi, za ktorými prejdite dverami do priestrannej haly. V nej prejdite po ochodze doprostred a tam deaktivujte na ovládacom paneli stroj.
Teraz sa musíte vrátiť von, no oblasť už prázdna nie je. Zaplnili ju vojaci Monolithu, takže si cestu von musíte prestrieľať. Vonku tiež zistíte, že v komplexe bojujú spolu (a aj proti vám) vojaci armády a Monolithu. Môžete sa im vyhnúť a vytratiť sa von. Pred vstupom do Pripyatu zas bojujú členovia Duty a Freedom. Pokiaľ ste zostali s oboma neutrálny, tak sa vás to netýka. Prechod do Pripyatu je už voľný, tak tam vstúpte.


Pripyat

Pripyat je mesto, ktoré sa nachádza neďaleko elektrárne a bolo silne postihnuté jej výbuchom Celú oblasť tvorí teda mesto, respektíve jeho opustené a zničené pozostatky. V oblasti sídlia vojaci Monolithu a majú tu aj svoj hlavný stan (zázračne neboli postihnutí vysielačom, ktorý ste odpojili) a odtiaľto už máte priamy prístup k samotnej elektrárni.


21. Reach the Power Plant / Secret Stash at Pripyat

Vašou úlohou je tu dostať sa do elektrárne. Zároveň, ak ste si splnili úlohy „Talk to Guide“ a „Meet with Doctor at Strelock´s hiding place“ tak máte nájsť tajný úkryt v hoteli.

A. Meet the group of Stalkers
Keď ste odpojili vysielač a vyšli z komplexu, tak vám barman oznámil, že keďže je už možný prechod do Pripyatu, zhromaždila sa tam skupina stalkerov, chystajúca sa ho preskúmať. Odporúča vám pridať sa k nim. Sú neďaleko od vstupu do oblasti, tak k nim zájdite a pridajte sa k nim.

B. Follow the group of Stalkers
Skupina sa začne presúvať ruinami mesta. Postupujte s nimi a pomáhajte im likvidovať nepriateľov. Ich spoločnosť vám dosť pomôže zbaviť sa ostreľovačov na okolitých budovách. Spoločne prejdete pár ulicami až k podzemnej garáži. Do nej vojdú a tam sa rozhodnú, že je čas doplniť sily a zostanú tam. Takže ďalej musíte postupovať sami.

C. Get to the Hotel

D. Find the room with the secret stash

E. Look the secret stash over
Severne od parkoviska je hotel. Dostaňte sa doň a vyjdite na poschodie. Tam otvorte dvere na ľavej strane a dostanete sa do miestnosti, ktorá bola vaším úkrytom, keď ste tu už kedysi pôsobili. Z miestnosti si vezmite dekodér a dokumenty. Tu už máte armádne brnenie (Military armored suit).

F. Find the path to the Chernobyl NPP
Keď ste si splnili ostatné povinnosti a prehľadali mesto, postupujte už len do jeho severnej oblasti, kde je prechod ďalej. Prejdite ním a po krátkej scénke sa vám začne nahrávať nová oblasť.


Chernobyl

D. Find the entrance to the Sarcophagus

Konečne ste sa dostali do centra celej Zóny. Teraz sa už len musíte dostať priamo do elektrárne. Oblasť je plná vojakov a obťažujú vás aj anomálie. Postupujte v oblasti po hlavnej ceste, ktorá vás dovedie k cieľu. Najprv rovno po ceste pred vami a na konci neďaleko budovy pred vami zabočte doľava. To do vás dobiedzajú aj ostreľovači po bočných budovách a aj vrtuľníky, takže sa kryte za množstvo trosiek. Taktiež niekedy pri odbočení sa vám zobrazí časový limit 5 minút, počas ktorého sa musíte dostať dovnútra. Postupujte tu zase rovno až na koniec cesty, kde narazíte na koľajnice a aj nejaký vlakový vozeň. Tu sa otočte doprava a vstúpte do budovy. Vo vstupnej hale sa už len prebojujte doľava a vstúpte otvorom do podzemnej časti.


Interiér Chernobylu

Tu postupujte celkom lineárnou cestou plnou nepriateľov so silnými brneniami a naozaj účinnými zbraňami. Prebojujte sa až ku schodom, ktorými vybehnite hore. Nad schodmi sa chodba rozdvojuje a každá z ciest vám umožní rozdielne zakončenie.
Cesta naľavo vedie do ďalšej chodby, kde po pravej strane bude vstup do časti s Wish Granterom a umožní vám to ukončiť pri splnení questu „Wish Granter“.
Cesta napravo vedie tiež do ďalšej chodby, kde po ľavej strane bude vstup do chodby s tajnými dverami, ktorý vám umožní ďalšie ukončenie hry aj s objasnením mnohých záhad.


22A. Wish Granter

A. Sneak in to the sarcophagus

B. Find the Wish Granter
Keď vstúpite do časti s Wish Granterom, tak prelezte trosky a vylezte hore po rebríku do rozľahlej haly. V nej sa prepracujte opäť po troskách vyššie a tam vstúpte do bieleho teleportu žiariaceho na tráme. Ten vás presunie do hornej časti haly, na rímsu. Prejdite po nej a po spadnutom kovovom tráme na druhú stranu haly. Tam zahnite doľava po ďalších troskách prejdite opäť na druhú stranu. Už ste nad úrovňou Wish Grantera, čo je veľký, žiariaci portál. Zbehnite po troskách k nemu a želajte si. Vaše želanie závisí od toho, ako ste postupovali hrou a s akými hodnotami ste sa sem dostali. No Plniteľ Želaní si vysvetľuje veci dosť svojsky.


22B. Secret Lab / The Monolith´s Secret

A. Find the Hidden Door

B. Open it using the decoder

C. Find out what is behind the door

D. Solve the Monolith´s Secret
Keď z chodby prejdete doľava k tajným dverám, tak na ne použite dekodér. Máte 30 sekúnd, než dvere otvorí. Zatiaľ sa u vás objavia nepriatelia, tak sa kryte. Keď sa dvere otvoria, situácia sa nezlepší. Čaká vás niekoľko dlhých chodieb s množstvom nepriateľov. Kryť sa môžete za výčnelky, alebo v bočných miestnostiach, no aj v tých sú neraz vojaci. Prebojujte sa takto pár dlhými chodbami až na koniec a tam vstúpte do haly s ovládacími panelmi. Zabite v nej všetkých nepriateľov a otvoria sa dvere do malej, tmavej miestnosti, v ktorej je ešte posledných pár vojakov.
Vstúpte do miestnosti a uprostred vidíte kruh, ktorý lemuje šesť stĺpikov s modrými guľami. Všetky ich streľbou zničte. Ako ich budete likvidovať, začnú sa v miestnosti objavovať anomálie útočiace na vás. Nemáte inú možnosť, než sa im snažiť uhýbať, pokým nezničíte všetky stĺpiky.
Keď sa vám to podarí, objaví sa hologram chlapíka, ktorý vám objasní podstatu Zóny, vás a vecí okolo toho. Napokon vám dá na výber, môžete sa stať súčasťou ich projektu, alebo odmietnuť. Ak ponuku prijmete, tak vás vložia do umelo vyživovanej nádoby, stávate sa súčasťou projektu a hra končí.

Ak odmietnete ponuku, budete teleportovaný von. Teraz vás čaká dlhá a namáhavá cesta. Neďaleko vás je ďalší biely teleport. Bežte doň a keď budete pri ňom, objavia sa pri vás nepriateľskí vojaci. Vstúpte a budete teleportovaný na iné miesto. Takto sa budete musieť presúvať, pomocou teleportu. Všetky vás presúvajú len v rámci tejto oblasti (teda bez nahrávania) po rôznych častiach okolia elektrárne. Celkovo môžete vidieť po okolí hromadu teleportov na rôznych miestach. Vy budete vždy teleportovaný na iné miesto, kde vás čakajú aj nepriatelia a budete musieť nájsť ďalší teleport. Niektoré sú neraz len pár metrov od vás, niektoré musíte pohľadať. Cesta k nim je však vždy celkom ľahko, intuitívne nájditeľná. Jeden bol umiestnený napríklad pri stene budovy a bolo doň treba skočiť zo strechy, inak ich bežne nájdete na plošinách, strechách a trámoch. Teleportov je pomerne dosť (nepočítal som ich, no približne okolo dvadsať) takže bojujte a presúvajte sa. Keď vstúpite do posledného, rovno sa začne animačka, v ktorej zničíte centrum projektu a ukončíte hru. Zrejme ten najlepší koniec z tých, ktoré hra ponúka.



Artefakty

Na záver uvádzam zoznam tých artefaktov, ktoré sa mi počas hrania podarilo nájsť.

Radiation (radiácia)
Endurance (výdrž)
Bleeding (krvácanie)

Odolnosti
Burn (oheň)
Electric Shock (elektrošoky)
Impact (údery)
Rupture (trhanie)
Chemical Burn (chemické poškodenie)
Bulletproof cap (nepriestrelnosť)

Jellyfish
Radiácia: +5
Nepriestrelnosť: +2 %

Night Star
Radiácia: +5
Nepriestrelnosť: +5 %

Stone Flower
Radiácia: +5
Nepriestrelnosť: +3 %

Gravi
Radiácia: +5
Nepriestrelnosť: +3 %

Goldfish
Radiácia: +5
Nepriestrelnosť: +5 %

Kolobok
Trhanie: +5 %

Wrenched
Radiácia: +5
Trhanie: +2 %

Meat Chunk
Zdravie: +400 %
Údery: -10 %
Trhanie: -10 %
Nepriestrelnosť: -10 %

Stone Blood
Zdravie: +200 %
Údery: -10 %
Trhanie: -10 %
Nepriestrelnosť: -10 %

Soul
Zdravie: +600 %
Údery: -10 %
Trhanie: -10 %
Nepriestrelnosť: -10 %

Flash
Výdrž: +73
Elektrošoky: -10 %

Moonlight
Výdrž: +103
Elektrošoky: -10 %

Sparkler
Výdrž: +36
Elektrošoky: -10 %

Slime
Krvácanie: -133 %
Oheň: -10 %
Chemické pošk.: -10 %

Slug
Krvácanie: -267 %
Oheň: -10 %
Chemické pošk.: -10 %

Crystal Thorn
Radiácia: -20
Krvácanie: -100 %

Thorn
Radiácia: -10
Krvácanie: +100 %

Urchin
Radiácia: -30
Krvácanie: +100 %

Crystal
Radiácia: -30
Výdrž: -18

Droplets
Radiácia: -10
Výdrž: -18

Fireball
Radiácia: -20
Výdrž: -18

Battery
Elektrošoky: +10 %


Súvisiace hry: S.T.A.L.K.E.R. 2
Chernobylite
Fear the Wolves
Survarium
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky



Diskusia Príspevkov: 284 Hodnotenie
1257 hlasov

100
60
20

80
40
0
65
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2019 ABCgames.sk 
Facebook
 ABCgames.SK | CZ | E-shop hry |